Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Mintel: Zdrowie i dobre samopoczucie priorytetami konsumentów w Europie

W całej Europie konsumenci są zgodni co do tego, że utrzymanie kontaktu z przyjaciółmi i rodziną jest obecnie dla nich sprawą znacznie ważniejszą niż przed wybuchem pandemii. Z badania przeprowadzonego przez firmę Mintel wynika, że z tym stwierdzeniem zgadzają się najczęściej konsumenci z Wielkiej Brytanii (57 proc.) i Francji (55 proc.), a także z Włoch (47 proc.) i Hiszpanii (46 proc.). Z kolei najmniejsze zmiany w tej kwestii odnotowano wśród konsumentów w Niemczech (38 proc.) i Polsce (34 proc.), choć wciąż deklarują oni, że jest to dla nich istotna sprawa.
Reklama

Badanie firmy Mintel pokazuje, że zdrowie i dobre samopoczucie stanowią jeden z głównych priorytetów wszystkich Europejczyków, przy czym w szczególności dotyczy to aktywności fizycznej i zdrowego odżywania się.

Bez względu na to, czy badani ćwiczą w domu, czy też odkrywają zalety jazdy na rowerze i biegania, co trzeci Brytyjczyk (34%), Francuz (33%) i Włoch (32%) przykłada obecnie większą wagę do ćwiczeń fizycznych w porównaniu do okresu sprzed wybuchu pandemii. To samo deklaruje również jedna czwarta konsumentów z Hiszpanii (27%) i Polski (24%) oraz jedna piąta konsumentów z Niemiec (19%). Jednocześnie kwestia zdrowego odżywiania się stała się bardzo ważna* dla czterech na dziesięciu Francuzów (37%), jednej trzeciej Włochów (34%), Brytyjczyków (31%), Polaków (29%) i Hiszpanów (29%), a także dla jednej piątej Niemców (22%).

Jack Duckett, Associate Director of Consumer Lifestyles Research w firmie Mintel, wyjaśnia: - Od momentu wybuchu pandemii koronawirusa i wynikającego z niej zagrożenia dla zdrowia i stylu życia ludzi, a w niektórych przypadkach nawet zagrożenia dla życia ludzkiego, coraz więcej osób przewartościowuje swoje priorytety i stawia sobie pytanie o to, co jest w życiu najważniejsze. Dla wielu Europejczyków kontakt z przyjaciółmi i rodziną w trakcie przymusowej izolacji okazał się wybawieniem. Ważne okazuje się zadbanie o własne zdrowie psychiczne, dlatego konsumenci są zachęcani do podtrzymywania kontaktów z bliskimi. Jeśli chodzi o dobrostan fizyczny w czasie kryzysu, to choć zdrowy styl życia jest jednym z priorytetów dla już i tak świadomych w tej kwestii młodych dorosłych, starsi konsumenci i seniorzy nie mają powodów do radości. Osoby ze starszego pokolenia są bardziej narażone na ryzyko, dlatego obecna sytuacja może spowodować rewolucję w prozdrowotnych zachowaniach w tej grupie, zwłaszcza jeśli chodzi o większą aktywność fizyczną.

Wyjazd na wakacje po zniesieniu restrykcji jest jedną z trzech rzeczy, na które z utęsknieniem czekają konsumenci z Polski (38%), Włoch (34%), Niemiec (33%), Hiszpanii (30%), Wielkiej Brytanii (28%) i Francji (27%).

Z badania firmy Mintel wynika, że Europejczycy niechętnie myślą o powrocie do pracy i szkoły. Najczęściej gotowość do powrotu do pracy i szkoły** deklarowali konsumenci z Włoch (17%) – kraju, który najwcześniej wprowadził obostrzenia. Z kolei najmniej entuzjazmu wykazywali konsumenci niemieccy, bo perspektywa powrotu do biura i szkolnej klasy wydała się atrakcyjna dla jednej dziesiątej Niemców (9%). Powrót do pracy i szkoły ucieszył również jednego na siedmiu konsumentów w Polsce (15%), 14% konsumentów w Hiszpanii oraz jednego na dziesięciu konsumentów we Francji (13%) i Wielkiej Brytanii (13%).

Jednocześnie z raportu wynika, że ekspozycji na wirusa zdecydowanie najbardziej obawiają się konsumenci w Hiszpanii, w tym 40% odczuwa z tego powodu wyjątkowo silny lęk. Pomimo wysokiej śmiertelności wśród mieszkańców Europy, w Wielkiej Brytanii silną obawę przed wirusem odczuwa prawie dwa razy mniej konsumentów niż w Hiszpanii (23%). Z kolei konsumenci niemieccy wyraźnie mniej przejmują się ryzykiem zakażenia i tylko 12% odczuwa z tego powodu silny lęk. Wirusa bardzo obawia się także co czwarty Francuz (23%) oraz co piąty konsument we Włoszech (20%) i w Polsce (19%).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum