Mintel: Zdrowie i dobre samopoczucie priorytetami konsumentów w Europie

Autor: dlahandlu.pl 15 czerwca 2020 13:55

Mintel: Zdrowie i dobre samopoczucie priorytetami konsumentów w Europie Europejczycy chcą się odżywiać zdrowo, fot. Shutterstock

W całej Europie konsumenci są zgodni co do tego, że utrzymanie kontaktu z przyjaciółmi i rodziną jest obecnie dla nich sprawą znacznie ważniejszą niż przed wybuchem pandemii. Z badania przeprowadzonego przez firmę Mintel wynika, że z tym stwierdzeniem zgadzają się najczęściej konsumenci z Wielkiej Brytanii (57 proc.) i Francji (55 proc.), a także z Włoch (47 proc.) i Hiszpanii (46 proc.). Z kolei najmniejsze zmiany w tej kwestii odnotowano wśród konsumentów w Niemczech (38 proc.) i Polsce (34 proc.), choć wciąż deklarują oni, że jest to dla nich istotna sprawa.

Badanie firmy Mintel pokazuje, że zdrowie i dobre samopoczucie stanowią jeden z głównych priorytetów wszystkich Europejczyków, przy czym w szczególności dotyczy to aktywności fizycznej i zdrowego odżywania się.

Bez względu na to, czy badani ćwiczą w domu, czy też odkrywają zalety jazdy na rowerze i biegania, co trzeci Brytyjczyk (34%), Francuz (33%) i Włoch (32%) przykłada obecnie większą wagę do ćwiczeń fizycznych w porównaniu do okresu sprzed wybuchu pandemii. To samo deklaruje również jedna czwarta konsumentów z Hiszpanii (27%) i Polski (24%) oraz jedna piąta konsumentów z Niemiec (19%). Jednocześnie kwestia zdrowego odżywiania się stała się bardzo ważna* dla czterech na dziesięciu Francuzów (37%), jednej trzeciej Włochów (34%), Brytyjczyków (31%), Polaków (29%) i Hiszpanów (29%), a także dla jednej piątej Niemców (22%).

Jack Duckett, Associate Director of Consumer Lifestyles Research w firmie Mintel, wyjaśnia: - Od momentu wybuchu pandemii koronawirusa i wynikającego z niej zagrożenia dla zdrowia i stylu życia ludzi, a w niektórych przypadkach nawet zagrożenia dla życia ludzkiego, coraz więcej osób przewartościowuje swoje priorytety i stawia sobie pytanie o to, co jest w życiu najważniejsze. Dla wielu Europejczyków kontakt z przyjaciółmi i rodziną w trakcie przymusowej izolacji okazał się wybawieniem. Ważne okazuje się zadbanie o własne zdrowie psychiczne, dlatego konsumenci są zachęcani do podtrzymywania kontaktów z bliskimi. Jeśli chodzi o dobrostan fizyczny w czasie kryzysu, to choć zdrowy styl życia jest jednym z priorytetów dla już i tak świadomych w tej kwestii młodych dorosłych, starsi konsumenci i seniorzy nie mają powodów do radości. Osoby ze starszego pokolenia są bardziej narażone na ryzyko, dlatego obecna sytuacja może spowodować rewolucję w prozdrowotnych zachowaniach w tej grupie, zwłaszcza jeśli chodzi o większą aktywność fizyczną.

Wyjazd na wakacje po zniesieniu restrykcji jest jedną z trzech rzeczy, na które z utęsknieniem czekają konsumenci z Polski (38%), Włoch (34%), Niemiec (33%), Hiszpanii (30%), Wielkiej Brytanii (28%) i Francji (27%).


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6229
Ilość aktualnych ofert: 464118

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,64

  • Śr

    4,00

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.