Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Mniej wizyt w centrach handlowych w czasach koronawirusa

W tygodniu od 2 do 8 marca 2020 roku odwiedzalność centrów handlowych spadła o -5,6 proc. w porównaniu z wynikami za ten sam okres 2019 roku - podał Retail Institute.


Reklama

Spadki w minionym tygodniu odnotowały centra: małe o -6,5 proc., średnie o -6.2 proc. a duże -4,7 proc. +12 proc. wzrost liczby klientów odnotowały natomiast centra bardzo małe (< 4999 m.kw. pow. najmu), które umożliwiają dziś Polakom zrobienie szybkich zakupów spożywczych i podstawowych artykułów gospodarstwa domowego.

"Centra handlowe to system naczyń połączonych. Sytuacja, z którą mierzy się dziś branża centrów i sieci handlowych, ale również wszystkie powiązane z nią sektory tj. transport, logistyka, produkcja, branża eventowa i wiele innych wymyka się wszelkim prawidłowościom. Szacujemy, że spadki odwiedzalności wywołane wirusem mogą sięgać co najmniej 25-30 proc. Ostatecznego wpływu na obroty na tym etapie nie sposób ocenić. Polacy, co jest w aktualnej sytuacji absolutnie zrozumiałe, będą w najbliższym czasie ograniczać czas wizyt w miejscach publicznych do niezbędnego minimum. Należy się zatem spodziewać spadku liczby odwiedzin, ich częstotliwości oraz czasu trwania" 0 informuje Retail Institute.

Centra i sieci handlowe współpracujące z Retail Institute od kilku tygodni podejmują nadzwyczajne środki, które zwiększają bezpieczeństwo zakupów. W wielu miejscach wprowadzono dwutygodniowy system zmianowy pracowników, w miejscach ogólnodostępnych są montowane dozowniki z płynem dezynfekcyjnym, rozwieszane są plakaty informujące o podstawowych zasadach higieny, promowana jest bezgotówkowa forma płatności. Część sieci rozważa możliwość wprowadzenia ograniczenia czasu pracy placówek handlowych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum