Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Mocne półrocze Carrefoura w Polsce: inwestycje w sklepy i technologie

Carrefour globalnie nie jest w najlepszej kondycji. Akcjonariusze pokładają wielkie nadzieje w nowym prezesie sieci, Alexandrze Bompardzie, licząc na duże odbicie na rodzimym rynku. Hipermarkety są w Europie w odwrocie i Carrefour „czuje” ten zwrot w handlu. W Polsce francuski detalista postawił na supermarkety, modernizacje centrów handlowych i nowe technologie. Efekty już widać.
Reklama

Zacznijmy od liczb. Sprzedaż Grupy Carrefour w pierwszym kwartale 2017 r. wyniosła 21,295 mld euro, co oznacza wzrost LfL o 1,4 proc. Sprzedaż międzynarodowa wyniosła 11,889 mld euro (wzrost LfL o 2,1 proc.), a sprzedaż we Francji to 9,406 mld euro (wzrost o 0,5 proc. LfL). Sprzedaż międzynarodowa, która wyniosła 11,889 mld euro w podziale na poszczególne rynki przedstawia się następująco: Ameryka Łacińska 4,518 mld euro (wzrost LfL o 7,8 proc), Azja 1,98 mld euro (spadek o 4 proc.) oraz pozostałe kraje europejskie, do których jest zaliczana Polska 5,384 mld euro (wzrost o 0,9 proc.). Choć nie podano szczegółowych danych, to sieć wspomina o dynamicznym wzroście sprzedaży LfL w Polsce i Rumunii. Wzrosty w naszym kraju zdają się być konsekwencją przemyślanych działań Carrefoura.

#Omnichannel
W ostatnim roku Carrefour kontynuował dynamikę wzrostu i zmian, wzmacniając swoją pozycję sieci multiformatowej i multikanałowej w Polsce. W 2017 roku strategicznym celem rozwoju firmy jest omnikanałowość. Najważniejsze projekty w bieżącym roku to: projekt marketplace, usługi collaborative economy, udostępnienia klientom płatności mobilnych oraz uruchomienie inkubatora dla start-upów.
Pierwszą inwestycją w 2017 roku jest uruchomiony w marcu inkubator dla start-upów C4 Retail Lab. Innowacyjnym firmom zostanie udostępnione nowoczesne biuro, a także możliwość testowania nowych pomysłów w supermarkecie Carrefour. Firma dąży do wdrożenia aplikacji i rozwiązań cyfrowych w zakresie optymalizacji procesów biznesowych i interakcji z klientami.
Carrefour Polska wdroży również koncept Marketplace, który jest internetową platformą sprzedaży łączącą sprzedawców z klientami, dzięki której klienci zyskają dostęp do jeszcze szerszej oferty różnorodnych produktów wysokiej jakości oraz godnych zaufania sprzedawców, natomiast partnerzy biznesowi skorzystają na wsparciu marketingowym dużej sieci handlowej oraz atrakcyjnych warunkach współpracy. – C4 Retail Lab to pierwszy w Polsce inkubator technologiczny stworzony przez sieć handlową. Projekt ten pozwoli sieci Carrefour na poszukiwanie i wdrażanie innowacji istotnych dla branży handlowej, a także wesprze rozwój polskiej przedsiębiorczości i młodych talentów – mówi Katarzyna Orlińska, dyrektor ds. digitalizacji w Carrefour Polska.

Pionierskie wdrożenie
Jednocześnie, doceniając aktywność współczesnych konsumentów i popularność usług z zakresu tzw. ekonomii współpracy, Carrefour zdecydował się na wdrożenie podobnego programu w swoich sklepach. Dzięki usłudze collaborative economy klienci będą mogli np. zlecić zrobienie i dostarczenie zakupów w sklepach Carrefour, dzieląc się listami produktów za pośrednictwem sklepu eCarrefour.pl oraz aplikacji mobilnej Mój Carrefour. - Usługi oparte na tych modelach zyskują olbrzymią popularność wśród młodych klientów. Postanowiliśmy, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, zagospodarować ten trend i zaproponować millenialsom narzędzie oparte na mechanizmach współpracy – mówi Michał Malanowski, dyrektor działu Informatyki w Carrefour Polska.

– Na stronie eCarrefour.pl klient tworzy listę zakupów i wybiera opcję dostawy poprzez usługę „SąSiatki”. Natomiast osoby w sklepie, które mają aplikację Mój Carrefour z włączoną opcją „SąSiatki”, widzą taką listę i mogą zrealizować i dostarczyć zakupy na jej podstawie. Osoba, która to zrobi, jest nagradzana za swoją przysługę bonem na zakupy w sklepach sieci Carrefour – wyjaśnia Michał Malanowski.
Wewnętrzne testy programu „SąSiatki” zostały przeprowadzone w czerwcu przez pracowników Carrefour Polska w dwóch warszawskich hipermarketach: na ul. Targowej 72 oraz na ul. Głębockiej 15. Otwarcie testów dla klientów warszawskich sklepów jest planowane na okres wakacyjny.

Carrefour zapowiedział również wdrożenie usługi Skanuj i płać, która umożliwi klientom natychmiastowe skanowanie produktów za pomocą telefonu i dokonanie płatności mobilnej za zakupy. Płatność będzie odbywać się za pomocą portfela elektronicznego MasterPass. Zapewni to szybkie, bezpieczne i intuicyjne zakupy dla wszystkich klientów i skróci czas oczekiwania przy kasie.

Fokus na supermarkety
Sieć chce w tym roku utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju poprzez remodeling kilkunastu hipermarketów oraz otwarcie kolejnych 2 placówek (w Piotrkowie Trybunalskim oraz Galerii Północnej w Warszawie), a także otwarcie około 10 nowych supermarketów, między innymi w galerii Wroclavia we Wrocławiu, w galerii Aura w Olsztynie i galerii Olimp w Lublinie. Przeprowadzi również wiele modernizacji placówek w tym formacie.
Niemniej ważne są sklepy osiedlowe. W I kwartale 2017 r. do sieci dołączyło 26 sklepów franczyzowych. Nowe placówki zostały otwarte we wszystkich regionach kraju, głównie na Mazowszu.
W strategii rozwoju multiformatowego Carrefour, sklepy osiedlowe zajmują bardzo ważne miejsce. - Stale pracujemy nad wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań i atrakcyjnością naszej oferty, aby z jednej strony klienci byli zadowoleni z wygody zakupów i wyboru towarów, a z drugiej – by nasi partnerzy biznesowi byli usatysfakcjonowani współpracą z Carrefour. – mówi Marek Lipka, dyrektor ds. sklepów convenience w Carrefour Polska.
Plan na ten rok? Otwarcie 120 nowych placówek.
Listę tegorocznych inwestycji uzupełnia remodeling centrów handlowych, między innymi w Szczecinie, Białymstoku, Głogowie, Chorzowie czy Zgorzelcu.

Przyjazny e-commerce
Carrefour nie zapomniał również o e-konsumentach. Zaktualizowana wersja aplikacji mobilnej Mój Carrefour ułatwi zakupy w sklepach dzięki dodanemu czytnikowi cen, możliwości zbierania naklejek promocyjnych oraz zdobywania e-kuponów za zakupy w supermarketach. – Analiza potrzeb naszych klientów pozwoliła wprowadzić oczekiwane przez nich nowe funkcje, zapewniające szybkość, intuicyjność i wygodę korzystania – powiedziała Katarzyna Orlińska, dyrektor ds. digitalizacji w Carrefour Polska. – Wdrożone teraz nowe funkcje to przykład kierunku, w którym chcemy rozwijać naszą aplikację mobilną. Oddajemy w ręce klientów kolejne narzędzia, dzięki którym jego doświadczenie z zakupów w sklepach Carrefour będzie jeszcze przyjemniejsze.
W maju br. usługa click&collect sklepu eCarrefour.pl została rozszerzona o wszystkie supermarkety sieci. Klienci mogą odbierać zamówione online produkty niespożywcze w łącznie 217 lokalizacjach należących do Carrefour na terenie całego kraju. Asortyment eCarrefour.pl wzrósł z początkowych 600 produktów do około 6 000 obecnie. W ramach rozwoju sklepu internetowego eCarrefour.pl wprowadził do asortymentu również 12 000 produktów spożywczych. Ta usługa jest obecnie dostępna w Warszawie oraz wybranych podwarszawskich miejscowościach, ale docelowo dostawy obejmą największe miasta Polski.

W trendzie eko
Niemniej istotny, i w zgodzie z trendami, jest zwrot sieci w stronę produktów bio i ekologicznych. Carrefour wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i znacząco rozszerza w swoich sklepach ofertę produktów ze zdrowej półki (bio, dietetycznych, bezglutenowych, bez laktozy oraz dla diabetyków), a także produktów lokalnych, pochodzących od małych i średnich polskich producentów.

Ponadto w czerwcu Carrefour wprowadził nowy, dodatkowy system znakowania żywności, który w przystępny i szybki sposób informuje konsumentów o wartościach odżywczych i zalecanej częstotliwości spożywania danych produktów. Wdrażanie systemu SENS na opakowaniach artykułów spożywczych marek własnych Carrefour oraz Jakość z Natury planowane jest jesienią 2017 roku. Inicjatorem i współtwórcą systemu jest Grupa Carrefour, a Polska będzie pierwszym krajem, w którym sieć zastosuje to znakowanie.

 

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.