Mondelēz: Robert Sas nowym dyrektorem zarządzającym w Polsce i krajach bałtyckich

Od 1 kwietnia br. funkcję tę pełnić będzie Robert Sas. Nowy dyrektor zarządzający ma wieloletnie, międzynarodowe doświadczenie w sprzedaży i marketingu, w których budował lokalną oraz regionalną strategię dla kluczowych marek FMCG, z sukcesem realizował kampanie komunikacyjne 360º, nadzorował sprzedaż, logistykę i finanse oraz zarządzał zróżnicowanymi zespołami na wielu rynkach.
Robert Sas dołączył do Mondelēz International w 2008 roku. Dotychczas pełnił funkcję dyrektora sprzedaży odpowiedzialnego za zarządzanie sprzedażą terenową oraz kontakty z kluczowymi klientami. Wcześniej pracował jako dyrektor marketingu na Niemcy i Austrię oraz kierownik marketingu na Europę Środkową z odpowiedzialnością za kategorię czekolady na sześciu rynkach: w Polsce, w Czechach, na Słowacji i w krajach bałtyckich.
Bogate doświadczenie Roberta Sasa w zarządzaniu sprzedażą oraz w marketingu na wielu europejskich rynkach pozwala mu umiejętnie łączyć wiedzę o zachowaniach konsumentów zdobytą w takich firmach badawczych jak GfK i SMG/KRC z biegłością biznesową uzyskaną w British-American Tobacco i Kraft Foods / Mondelēz International.
W nowej roli Robert Sas zastąpi Marcina Dobrocka, dotychczasowego dyrektora zarządzającego na Polskę i kraje bałtyckie, który zostaje w strukturach Mondelēz International i obejmie stanowisko dyrektora zarządzającego na rynki Beneluksu.
Mondelez Polska w branży spożywczej
Marcin Dobrock pełnił funkcję dyrektora zarządzającego na Polskę i kraje bałtyckie przez ostatnie 3,5 roku. Przeprowadził firmę przez okres pełen niespotykanych wcześniej wyzwań, jak pandemia czy wojna w Ukrainie. Odegrał także kluczową rolę w wielu strategicznych projektach, w tym w przejęciu firmy Chipita.
W czasie jego zarządzania firma utrzymała i wzmocniła swoją pozycję w kategorii ciastek markowych i czekolady w Polsce, a także przeprowadziła największe od 25 lat zmiany na marce Milka. Prężnie rozwijała się także działalność charytatywna Mondelez m.in. na rzecz uchodźców, czy osób bezdomnych, a także wewnętrzne inicjatywy z zakresu różnorodności, równości i inkluzywności, których Marcin Dobrock jest gorącym orędownikiem.
Mondelez Polska jest firmą działającą w branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 31 lat. Zatrudnia ponad 5600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce. Bogata oferta firmy obejmuje takie marki, jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.