Mondelez: Cała kategoria przekąsek pokazuje lekkie plusy, ale gumy i cukierki spadają
– Patrząc na wyniki, mogę stwierdzić, że podczas pandemii konsumenci stawiają na znane i sprawdzone marki. Ta oferta podstawowa była bardziej popularna niż marki mniej znane. Mniej było widać eksperymentowania wśród konsumentów, jeśli chodzi o wybory produktów – powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Dobrock, dyrektor zarządzający Mondelez Polska i kraje bałtyckie.
Badania pokazują, że słodycze i przekąski były jednym z częstszych produktów kupowanych podczas lockdownu. W jaki sposób przełożyło się to na wpływy poszczególnych marek w Mondelez, czy różniły się one od początkowych założeń na ten rok?
Marcin Dobrock, dyrektor zarządzający Mondelez Polska i kraje bałtyckie: Sytuacja w Polsce różni się od sytuacji na świecie. W czasie lockdownu widzieliśmy inne trendy niż po lockdownie. Generalnie cała kategoria przekąsek pokazuje lekkie plusy, ale gumy i cukierki spadają. Poza Polską, np. patrząc na Wielką Brytanię, Europę Zachodnią i Północną obserwujemy większe wzrosty w kategoriach słodyczowych. Polak zjada rocznie zaledwie 2/3 tyle czekolady co Niemiec i połowę ciastek co Anglik, więc przekąski w Polsce ciągle mają potencjał do rozwoju. Poza tym w czasie lockdownu Polacy wybierali inne kategorie przed słodyczami jak np. nabiał, piwo czy słone przekąski.
Przeczytaj także:
Sytuacja sprzedażowa poprawiła się po pierwszym lockdownie. My, ale i nasi konkurenci, mieliśmy dobry trzeci kwartał. Tak jak już wspominałem, spadek odnotowały produkty impulsowe, bo było mniej ludzi w sklepach i biurach, i tym samym ilość tych okazji na impulsową konsumpcję zmniejszyła się. Zwiększyła się natomiast w domach, wśród ludzi, z którymi można było dzielić się produktami i np. tabliczki Milka i Nussbeisser na tym zyskały. Również kategoria ciastek w Polsce pokazuje dobre wyniki. Dodatkowo, widać po wynikach naszych, jak i naszych konkurentów, że konsumenci więcej i chętniej sięgali po tańsze ciastka.
To co nie było łatwym zadaniem dla nas, to wspomniana kategoria gum i cukierków. Większość tej kategorii w Polsce jest sprzedawana w formatach impulsowych. Mniej osób w sklepach, wpłynęło na mniejszą sprzedaż tych produktów. Nam trochę pomógł w tej kategorii re-launch marki Halls. Na początku tego roku wprowadziliśmy nową ofertę gum Halls i zaczęliśmy budować dystrybucję tych linii produktowych. Widzimy, że cała kategoria w tej chwili spada o 14 procent, ale nasz biznes w tym segmencie rośnie i to szczególnie przez poszerzenie dystrybucji gum Halls.
Przeczytaj także:

- 10:10 Miraculum: jesteśmy w drogeriach, nie lekceważymy dyskontów
- 09:52 Semeniuk: Tarcza branżowa zostanie rozszerzona m.in. o obiekty turystyczne
- 09:50 W niedzielę sklepy zamknięte
- 09:41 Credit Agricole: Wzrost cen żywności najniższy od stycznia 2019 r.
- Pt 21:39 Wiceprezes PFR: Subwencje dla 728 firm w tamach Tarczy Finansowej PFR 2.0
- Pt 20:46 Resort Sprawiedliwości chce urealnienia stawek akcyzy dla wszystkich...
- Pt 19:42 Tommy Hiliger ogłasza konkurs na projekty społeczne
- Pt 19:34 Prezes NBP zapowiada banknot o nominale 1000 zł
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Kwarantanna narodowa od 28 grudnia. Ograniczenia w funkcjonowaniu galerii...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.