Mondelez rozpoczął nowy rok kolejnymi podwyżkami cen

Mondelez: Wzrost sprzedaży o ponad 13 proc.
Mondelez, producent m.in. czekolady Milka i ciastek Oreo, odnotował wzrost sprzedaży w obu Amerykach i Azji pod koniec ubiegłego roku. Wzrost kosztów energii odbił się jedynie na działalności firmy w Europie. Sprzedaż netto wzrosła o 13,5 proc., do 8,70 mld dolarów w ciągu trzech miesięcy (do 31 grudnia 2022).
Mondelez rośnie na rynkach wschodzących
Dzięki silnemu popytowi w krajach takich jak Brazylia, Chiny i Indie, sprzedaż na rynkach wschodzących wzrosła o 23,3 proc., podczas gdy na rynkach rozwiniętych wzrost wyniósł 8,2 proc. W Europie amerykański producent musiał jednak podnieść ceny, co odbiło się na sprzedaży. Mimo to skorygowane zyski również przewyższyły oczekiwania, kształtując się na poziomie 0,73 dolara na akcję.

Czytaj więcej
Mondelēz znów będzie produkować chipsy w UkrainieMondelez kolejny raz podnosi ceny
Mondelez rozpoczął nowy rok kolejnymi podwyżkami cen w Europie, które natychmiast spotkały się z oporem ze strony detalistów. W rezultacie marże mogą spaść w pierwszym i prawdopodobnie drugim kwartale. Mimo to firma spodziewa się wzrostu zysków na poziomie 5-9 proc. w 2023 roku. Oczekuje się, że sprzedaż netto wzrośnie o 5-7 proc.