Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Mondelez: Spożycie przekąsek wzrosło, bo więcej czasu spędzamy w domu

Spożycie przekąsek na całym świecie wzrosło, ponieważ konsumenci spędzają więcej czasu w domu. Prawie 9 na 10 dorosłych na świecie deklaruje, że podczas pandemii je więcej (46%) lub tyle samo (42%) przekąsek co wcześniej. Niemal trzy czwarte millenialsów (73%) twierdzi, że nie wyobraża sobie życia bez przekąsek. Czas na przekąskę daje poczucie satysfakcji i spokoju i jest sposobem na odwrócenie uwagi od codziennych trudności - wynika z badania firmy Mondelez.
Reklama

Ponad połowa dorosłych na świecie wybiera marki przekąsek znane z dzieciństwa (53%) i przekąski, które przywracają dobre wspomnienia (59%) podczas pandemii. Dwie trzecie osób twierdzi, że czas na przekąskę to jeden z niewielu momentów spokoju (64%) i przyjemnych chwil w ciągu dnia (63%). Większość badanych (57%) deklaruje również, że obecnie spożywa przekąski w sposób bardziej uważny i świadomy. Dla wielu konsumentów przekąski stanowią antidotum na samotność i sposób, by w czasie pandemii nawiązać relację z drugą osobą – z raportu wynika, że trzy czwarte dorosłych (77%) w ciągu sześciu ostatnich miesięcy weszło w interakcję z innymi osobami poprzez jedzenie – np. wspólne przygotowanie, przekazanie w formie prezentu (31%), czy wykonanie zakupów spożywczych dla kogoś, kto nie mógł ich zrobić samodzielnie (29%). 

Dwie trzecie respondentów (66%) twierdzi, że świadomie kontroluje wielkość spożywanych porcji. Podobny procent osób (67%) deklaruje, że przed zakupem przekąski często sprawdza jej wartości odżywcze. Niemal trzy czwarte osób (71%) zauważa, że przekąski pozwalają im zapanować nad głodem oraz liczbą spożywanych kalorii. Konsumenci skoncentrowani na zdrowiu fizycznym są również bardziej świadomi, jakich przekąsek potrzebuje ich organizm (64%).
Niemal dwie trzecie osób deklaruje, że teraz przekąski „odżywiają ich ciało, umysł i duszę” (64%). Dla ponad połowy osób (56%) szczególnie istotne są przekąski wzmacniające odporność. Z kolei prawie dwie trzecie respondentów (65%) twierdzi, że przekąski dostarczyły im „wielu niezbędnych chwil” dla siebie.
Połowa dorosłych na świecie twierdzi, że zaczęła kupować przekąski online częściej niż w sposób tradycyjny (47%), przy czym 7 na 10 osób planuje kontynuować zakupy przekąsek online po zakończeniu pandemii (69%).


Pełne wnioski z raportu State of Snacking 2020 można pobrać ze strony: www.stateofsnacking.com

O metodologii badawczej
Ankieta została przeprowadzona online przez The Harris Poll w imieniu Mondelēz International w dniach 6-20 października 2020 r. pośród 6292 dorosłych osób w wieku 18+ lat na całym świecie

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum