Mondelez: Spożycie przekąsek wzrosło, bo więcej czasu spędzamy w domu
Spożycie przekąsek na całym świecie wzrosło, ponieważ konsumenci spędzają więcej czasu w domu. Prawie 9 na 10 dorosłych na świecie deklaruje, że podczas pandemii je więcej (46%) lub tyle samo (42%) przekąsek co wcześniej. Niemal trzy czwarte millenialsów (73%) twierdzi, że nie wyobraża sobie życia bez przekąsek. Czas na przekąskę daje poczucie satysfakcji i spokoju i jest sposobem na odwrócenie uwagi od codziennych trudności - wynika z badania firmy Mondelez.
Ponad połowa dorosłych na świecie wybiera marki przekąsek znane z dzieciństwa (53%) i przekąski, które przywracają dobre wspomnienia (59%) podczas pandemii. Dwie trzecie osób twierdzi, że czas na przekąskę to jeden z niewielu momentów spokoju (64%) i przyjemnych chwil w ciągu dnia (63%). Większość badanych (57%) deklaruje również, że obecnie spożywa przekąski w sposób bardziej uważny i świadomy. Dla wielu konsumentów przekąski stanowią antidotum na samotność i sposób, by w czasie pandemii nawiązać relację z drugą osobą – z raportu wynika, że trzy czwarte dorosłych (77%) w ciągu sześciu ostatnich miesięcy weszło w interakcję z innymi osobami poprzez jedzenie – np. wspólne przygotowanie, przekazanie w formie prezentu (31%), czy wykonanie zakupów spożywczych dla kogoś, kto nie mógł ich zrobić samodzielnie (29%).
Dwie trzecie respondentów (66%) twierdzi, że świadomie kontroluje wielkość spożywanych porcji. Podobny procent osób (67%) deklaruje, że przed zakupem przekąski często sprawdza jej wartości odżywcze. Niemal trzy czwarte osób (71%) zauważa, że przekąski pozwalają im zapanować nad głodem oraz liczbą spożywanych kalorii. Konsumenci skoncentrowani na zdrowiu fizycznym są również bardziej świadomi, jakich przekąsek potrzebuje ich organizm (64%).
Niemal dwie trzecie osób deklaruje, że teraz przekąski „odżywiają ich ciało, umysł i duszę” (64%). Dla ponad połowy osób (56%) szczególnie istotne są przekąski wzmacniające odporność. Z kolei prawie dwie trzecie respondentów (65%) twierdzi, że przekąski dostarczyły im „wielu niezbędnych chwil” dla siebie.
Połowa dorosłych na świecie twierdzi, że zaczęła kupować przekąski online częściej niż w sposób tradycyjny (47%), przy czym 7 na 10 osób planuje kontynuować zakupy przekąsek online po zakończeniu pandemii (69%).
Pełne wnioski z raportu State of Snacking 2020 można pobrać ze strony: www.stateofsnacking.com
O metodologii badawczej
Ankieta została przeprowadzona online przez The Harris Poll w imieniu Mondelēz International w dniach 6-20 października 2020 r. pośród 6292 dorosłych osób w wieku 18+ lat na całym świecie


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Pt 19:23 MRPiT: Grudniowa sprzedaż silniejsza niż rok wcześniej
- Pt 18:29 Podejrzany o zabójstwo właściciela warzywniaka w Ząbkach został zatrzymany
- Pt 18:16 Krzysztof Nowicki nowym wiceprezesem Grupy Lotos
- Pt 16:54 UODO: Branżowe kodeksy postępowania muszą spełniać określone wymogi
- Pt 16:53 W najbliższą niedzielę sklepy zamknięte
- Pt 15:14 PFPŻ: Polsce może być trudno oprotestować pomysł "czeskich półek"
- Pt 15:07 USA: Linie lotnicze będą sprzedawały niewykorzystane wino z dostawą do domu
- Pt 14:41 Franczyza w sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Ochota (Stara Ochota), Baśniowa, 32.72 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Fort Bema), Osmańczyka, 38.10 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Górce), Zaborowska, 38.54 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Wola (Koło), Aleja Prymasa Tysiąclecia, 49.50 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.