Reklama
Partnerzy portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Mondelez traci przez wojnę w Ukrainie

Producent przekąsek Mondelez miał dobry kwartał dzięki wyższym cenom i wzrostowi wolumenu czekolady i ciastek. Jednocześnie wojna na Ukrainie kosztuje firmę setki milionów euro.
Reklama

Konsumenci nadal podjadają w czasach kryzysu: producent takich marek, jak Oreos, LU, Milka i Côte d'Or odnotował wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale o 7,3%, do 7,76 mld dolarów (7,3 mld euro), co jest wynikiem lepszym niż oczekiwano. Wzrost wynika z podwyżek cen i utrzymującego się popytu na przekąski.

Zamknięcie fabryk na Ukrainie odbija się na wynikach operacyjnych

Jednak zysk operacyjny był o 189 mln dolarów niższy z powodu wojny na Ukrainie, gdzie producent musiał zamknąć dwie fabryki. Przez pozostałą część roku Mondelez spodziewa się straty 200 milionów dolarów z powodu utraty dochodów na Ukrainie. Producent musi szukać alternatyw dla niektórych produktów.

W wyniku wzrostu kosztów producent jest zmuszony do dalszego podnoszenia cen na wielu rynkach. Może to ostatecznie wpłynąć na konsumpcję, chociaż do tej pory tak się nie stało.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum