Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Mrożonki notują wzrosty

Mrożona żywność na dobre zagościła na stołach Polaków i zyskuje kolejnych zwolenników. Od momentu wprowadzenia pierwszych obostrzeń do maja ub.r. jej sprzedaż wzrosła o 15 proc. w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.
Reklama

– Marnowanie jedzenia niestety wciąż jest dużym problemem nie tylko w naszym kraju, ale globalnie - twierdzi Stan McGowan z Foods Brothers. - W każdej sekundzie do kosza trafia 150 kg żywności, co rocznie daje prawie 5 mln ton wyrzuconego jedzenia. To, że społeczeństwo zauważa ten problem i podejmuje świadome kroki, które pozwalają go pomniejszać, to bardzo pozytywny znak dla naszej planety. Bardzo cieszy nas fakt, że żywność mrożona, która z niewiadomych powodów została owiana złą sławą, od kilku lat zyskuje coraz większe grono zwolenników – mówi Stan McGowan z firmy Foods Brothers, dystrybuującej mrożone zamienniki mięsa światowych marek. 

Podobny trend widoczny za granicą

Bum na mrożonki widoczny jest także na rynkach zagranicznych. Jaskrawym tego przykładem jest Wielka Brytania, gdzie jak twierdzi Brytyjska Federacja Mrożonej Żywności, konsumenci kupują więcej mrożonek niż kiedykolwiek wcześniej, a ożywienie w tym sektorze rynku będzie widoczne także po pandemii. Tylko w zeszłym roku brytyjscy klienci wydali dodatkowe 872 mln funtów na produkty mrożone różnego typu, czyniąc z mrożonek jedną z najszybciej rozwijających się kategorii żywności, drugą po alkoholu. Według badań przeprowadzonych przez Kantar Worldpanel oraz IGD wartość brytyjskiego rynku mrożonek wynosi obecnie 7,21 mld funtów, przy wzroście o 13,8 proc. w porównaniu ze sprzedażą w roku poprzednim. Wzrost w sektorze mrożonek był zdecydowanie bardziej wyraźny, niż w przypadku całkowitej sprzedaży artykułów spożywczych (11,3 proc.) oraz świeżych i chłodzonych produktów (9,3 proc.). Co ciekawe, to nabywcy z pokolenia Z (urodzeni w latach 1997-2012) są statystycznie o 23 proc. bardziej skłonni do kupna mrożonek, ponieważ przyciąga ich wygoda i smak rosnącego asortymentu produktów wegetariańskich i wegańskich tej kategorii.

- Nic nie wskazuje na to, żeby popularność żywności mrożonej miała spadać. Jak pokazują dostępne raporty rynkowe, ale także obserwacje własne, konsumenci zaczęli doceniać mrożenie. Zmiany nawyków żywieniowych oraz pozytywna reakcja rynku na czas pandemii utwierdzają w przekonaniu, że kategoria ta będzie dalej się rozwijać – zapowiada Stan McGowan z firmy Foods Brothers.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.