MSC: 65 proc. Polaków zmienia nawyki dotyczące jedzenia ryb pod dyktando ochrony oceanów
40% polskich konsumentów ryb i owoców morza obawia się, że do 2040 roku ich ulubiona ryba na zawsze zniknie z naszego menu. Jednocześnie konsumenci gotowi są do zmiany swoich nawyków, aby działać na rzecz ochrony mórz i oceanów - wynika z badania GlobeScan na zlecenie MSC.
W ciągu ostatniego roku co piąty Polak (22%) zdecydował się na zmianę marki lub produktu na takie, które są bardziej przyjazne ochronie oceanów i stad ryb. Tyle samo osób zaczęło wybierać inne niż dotychczas gatunki ryb oraz zmieniło miejsce, w którym kupuje się ryby lub owoce morza np. inny supermarket lub sklep rybny.
W sumie aż 65% polskich konsumentów deklaruje, że kierując się dobrem środowiska morskiego w minionym roku wprowadziło zmiany w sposobie wybierania ryb i owoców morza, a 88% chce to zrobić w najbliższej przyszłości.
Zapytani o to jaki rodzaj produktów rybnych kupują, konsumenci najczęściej wskazują na ryby w puszkach (70%), mrożone (62%) oraz świeże ryby na stoisku rybnym (59%). Na kolejnych pozycjach uplasowały się paluszki rybne, ryby przyrządzone, gotowe do spożycia oraz świeże ryby w opakowaniach jednostkowych.
Głównymi czynnikami motywującymi do zakupu ryb i owoców morza pozostają jakość oraz to, czy produkt jest dobry dla zdrowia. Jednak w stosunku do 2018 r. coraz większe znaczenie zyskują czynniki skoncentrowane na zrównoważonym rozwoju. W 2020 r. roku konsumenci o wiele chętnie niż 2 lata wcześniej wskazywali, że przy wyborze kierują się tym, czy produkt pozyskiwany jest w sposób zrównoważony i przyjazny dla środowiska oraz czy jest on objęty certyfikacją przez niezależną stronę trzecią. Spadek w rankingu odnotowały z kolei takie czynniki motywacyjne jak cena, przyzwyczajenia dotyczące gatunku czy preferowana marka.
4 na 10 konsumentów kupuje certyfikowane ryby i owoce morza (często lub okazjonalnie). Badania przeprowadzone przez GlobeScan pokazują także postawy konsumentów dotyczące pochodzenia ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów:
• 68% polskich konsumentów ryb i owoców morza uważa, że aby chronić oceany, musimy jeść ryby i owoce morza pochodzące wyłącznie ze zrównoważonych połowów.
• 81% sądzi, że deklaracje producentów i supermarketów dotyczące zrównoważonego rozwoju i środowiska powinny być potwierdzone przez niezależne organizacje.
• Dla blisko 2/3 konsumentów (66%) ekocertyfikat na produktach rybnych zwiększa zaufanie do marki.
• 60% polskich konsumentów deklaruje, że są gotowi zapłacić więcej za produkty pochodzące ze zrównoważonych certyfikowanych połowów.
Niebieski certyfikat MSC na produkcie oznacza, że ryby i owoce morza pochodzą z odpowiedzialnych i dobrze zarządzanych połowów, spełniających najbardziej rygorystyczne światowe normy środowiskowe. Zrównoważone połowy w mniejszym stopniu wpływają̨ na ekosystem morski i nie zaburzają̨ jego równowagi, pozostawiając więcej ryb oraz nie zagrażając innym zwierzętom morskim.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- 18:34 Zakopane: Mimo zakazów otworzyła się największa na Krupówkach restauracja
- 18:24 Prezydent: Rozumiem zniecierpliwienie ludzi obostrzeniami, ale przepisy...
- 18:14 KiK w 2020 otworzył 56 sklepów i ma podobne plany na ten rok
- 16:40 Rok 2021 przyniesie dalszy rozwój sieci 5G i internetu rzeczy
- 12:21 KOWR promuje za granicą polską żywność pomimo pandemii
- 11:13 Badanie: Ponad 65 proc. przedsiębiorców uważa, że pandemia trwale zmieni...
- 10:07 Wartość banknotów w Polsce w ciągu dekady potroiła się
- Sb 14:50 Kaufland Polska: Udało się nam ograniczyć zużycie plastiku o prawie 1400 ton...
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.