Mural Coca-Coli na warszawskiej Pradze

Butelka konturowa Coca-Cola stanowi ponadczasowy symbol marki i nośnik uniwersalnych, pozytywnych emocji. Jej design ulegał modyfikacjom przez ponad 100 lat obecności na rynku, a reklamowały ją największe ikony pop-kultury: Marilyn Monroe, Elvis Presley, Ray Charles. Możesz oglądać telewizję i zobaczyć Coca-Cola i wiesz, że prezydent pije Colę, Liz Taylor pije Colę i pomyśl, że ty też możesz pić Colę. Wszystkie Cole są takie same i wszystkie Cole są dobre. Liz Taylor to wie, prezydent to wie i ty to wiesz – powiedział Andy Warhol.
Dotychczas szklana butelka konturowa była powszechna w sektorze hotelarsko-gastronomicznym. Od stycznia br. dostępna jest również w sprzedaży detalicznej.
Tą premierą zainspirowany został właśnie autor muralu.
Piotr Młodożeniec jest wszechstronnym artystą sztuk wizualnych: malarzem, rysownikiem, grafikiem, ilustratorem, projektantem i autorem filmów animowanych. Jego prace, wielokrotnie wystawiane i nagradzane w Polsce i poza granicami, są dynamiczne i ekspresyjne, m.in. poprzez wykorzystywany kolor i emblematy.
Mural Coca-Cola stanowi integralną część kampanii "Ikona powraca", nawiązującej do strategii "One brand". Zakłada ona pozycjonowanie wszystkich produktów Coca-Cola jako jednej marki, z różnymi wariantami, tak by promować wybór wariantu zgodnego z preferencjami konsumentów. Kampania zaplanowana na pierwszy kwartał br. obecna jest w TV, radio, kina, internet, w tym social media. Po raz pierwszy do telewizyjnej kampanii dedykowanej "One brand" zaproszono duet ambasadorski: Piotra Fronczewskiego i youtubera ReZiego. Ich obecność stanowi symboliczny most międzypokoleniowy, odzwierciedlający różnorodność fanów smaku Coca-Cola.
Za koncepcję i nadzór artystyczny nad projektem muralu odpowiada agencja White Paper Agency, natomiast za część wykonawczą Good Looking Studio. Zakup mediów powierzono domowi mediowemu MediaCom, obsługę w obszarze digital oraz social media LiquidThread, natomiast działania PR agencji Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.