Na bazie Ruchu Orlen rozwinie formaty sklepowo-gastronomiczne poza stacjami paliw

Strategia koncernu do 2030 r. zakłada m.in. dynamiczny rozwój segmentu detalicznego, oparty o rozbudowę sieci sprzedaży i znaczące poszerzenie oferty. Do 2030 roku w regionie pod polską marką ORLEN będzie działać co najmniej 3,5 tysiąca stacji. Rozwój sieci Grupy ORLEN będzie mieć miejsce przede wszystkim za granicą – udział stacji zagranicznych w całej sieci wzrośnie z 37% do 45%. Koncern będzie zwiększać dostępność paliw alternatywnych, między innymi poprzez budowę minimum 1000 szybkich ładowarek elektrycznych oraz rozwój sprzedaży paliwa wodorowego i LNG/CNG. Grupa ORLEN będzie konsekwentnie pozyskiwać nowe grupy klientów, dzięki szerokiej, zintegrowanej ofercie pozapaliwowej. Na bazie sieci Ruch, koncern rozwinie formaty sklepowo-gastronomiczne poza stacjami paliw, rozbuduje własną sieć punktów odbioru paczek i ofertę e-commerce. Integracja z Grupą Energa pozwoli na budowę centrów kompleksowej obsługi klientów detalicznych i biznesowych w obszarze sprzedaży paliw i energii elektrycznej oraz rozwiązań z zakresu energetyki rozproszonej. Realizacja działań zapisanych w strategii pozwoli na zwiększenie masy marży pozapaliwowej o 50% w stosunku do 2019 roku.
Firma chce mieć ok. 2,1 tys. punktów gastronomicznych.
Na 2030 r. PKN ORLEN przyjął następujące cele finansowe i operacyjne:
Roczny zysk EBITDA LIFO (przed odpisami) na poziomie ok. 26 mld zł
Łączne nakłady inwestycyjne (CAPEX) w wysokości ok. 140 mld zł
Łączne nakłady inwestycyjne w zrównoważony rozwój na poziomie ponad 30 mld zł
Redukcja emisji CO2 o 20%
Ponad 2,5 GW zainstalowanych mocy w OZE
Ponad 3 500 stacji paliw i ponad 1 000 stacji szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
W efekcie realizacji strategii ORLEN2030 stanie się wiodącym w regionie graczem multienergetycznym z silnym portfelem aktywów.

Poniżej konferencja PKN Orlen: