Na miejsce małych sklepów wchodzą dyskonty. Najmocniej Biedronka
Większość drobnych sklepikarzy w centrach miast i w galeriach handlowych jest na skraju bankructwa. W ciągu pięciu lat padła jedna trzecia małych, rodzinnych sklepów. W 2005 r. było ich niemal 74 tys. Teraz tylko 54 tys. - to dane Nielsen. W tym roku analitycy spodziewają się zamknięcia co najmniej kilku tysięcy małych sklepów - czytamy w Gazecie Wyborczej.
Według analizy "Zlikwidowane sklepy spożywcze" (2010) zrobionej przez Target BPO szczególnie cierpią małe sklepy w małych miastach. W ciągu ostatnich trzech lat w 17 największych miastach w Polsce upadło 28 proc. punktów spożywczych, w 22 miastach od 100 tys. do 200 tys. - 8 proc., a aż 64 proc. w pozostałych małych miejscowościach
Ich miejsce zajmują dyskonty, które rok w rok zwiększają przychody o ponad 20 proc. Największą siecią handlową w kraju jest dyskont - Biedronka. Na początku grudnia świętowała otworzenie sklepu numer 1600. W tym roku jej sprzedaż zbliży się do granicy 20 mld zł.Podobną strategię obrała dwa lata temu sieć numer dwa na polskim rynku, czyli Tesco. Firma zaczęła reklamować "dyskontowe ceny w Tesco". Carrefour chce pójść tą samą drogą i zamiast sprzedawać produkty innych firm, będzie oferować więcej wyrobów pod marką własną. Ma też zmienić wizerunek na tani, bo teraz jego sklepy uchodzą za drogie.
Przeczytaj także:
Trumwirat Biedronka, Tesco, Carrefour licytuje się w planach rozwoju. Carrefour zamierza otwierać ok. 200 placówek tfranczyzowych rocznie. Liczbę otwarć chce podwoić Tesco, a Biedronka chce otwierać jeden sklep dziennie. W tym czasie systematycznie będzie spadać liczba małych sklepów - czytamy w Gazecie Wyborczej.

- Nd 22:25 Premier: Jeśli nie obronimy się przed trzecią falą pandemii, ryzykujemy...
- Nd 19:59 Credit Agricole: Wzrost cen żywności najniższy od stycznia 2019 r.
- Nd 16:34 Dyrektor PIE: Opłata cukrowa zazwyczaj powoduje mniejszą konsumpcję produktów...
- Nd 13:21 Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- Nd 13:14 Semeniuk: Większość przedsiębiorców chce rozmawiać i szukać wspólnie rozwiązań
- Nd 13:08 Rzecznik MŚP: Są wątpliwości dot. odmowy wsparcia dla przedsiębiorców...
- Nd 13:05 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- Sb 20:15 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 2 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 5 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.