Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Na nowym podatku od cukru budżet mógłby zyskać ponad 2 mld zł

Nawet 2,2 mld zł przyniósłby budżetowi podatek od cukru. Okazuje się, że to delikatny temat – producenci odżegnują się od komentarzy, a ministerstwa milczą, choć analizują rozwój spraw – informuje Rzeczpospolita.
Reklama

Jeśli spojrzymy na cukier jak na surowiec, jego roczne zużycie kosztuje ok. 1,9 mld zł. Tymczasem wprowadzenie podatku od cukru mogłoby przynieść do budżetu od miliarda do nawet 2,2 mld zł – wylicza Związek Producentów Cukru w Polsce (ZPC) w prezentacji, do której dotarła „Rzeczpospolita". 

W ostatnich dniach po raz pierwszy instytucja publiczna w Polsce wezwała wprost do wprowadzenia podatku od cukru. Główny inspektor sanitarny w swoim stanowisku napisał, że z powodu „dramatycznego pogorszenia" zjawiska otyłości wśród dzieci „konieczna jest dyskusja o przepisach, które ograniczą spożycie cukru".

Konsumpcja cukru jest pełna paradoksów. Jemy go coraz więcej, choć... coraz mniej – spada sprzedaż detaliczna cukru (czyli tego w torebkach w sklepach), cukier jest jednak coraz powszechniej dodawany do żywności. Nieświadomie jemy go nawet w majonezie czy wędlinach. Większość trafia jednak do napojów.

więcej w Rzeczposlopitej

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.