Na organizację świąt Polacy chcą wydać 22 mld zł
Łącznie na urządzenie świąt i prezenty Polacy zamierzają w tym roku wydać 22,2 mld zł, czyli o 1,5 mld zł więcej niż planowali wydać rok temu i o 1,7 mld zł mniej niż faktycznie przed rokiem wydali - wynika z wyliczeń TNS OBOP.
Największy odsetek - 31 proc. badanych - zamierza przeznaczyć na prezenty kwotę pomiędzy 100 a 200 zł. Wydatek 201-300 zł deklaruje 18 proc. badanych, a 21 proc. - od 301 do 500 zł. 7 proc. chce sprawić prezenty za ponad 500 zł. 23 proc. respondentów zamierza wydać poniżej 100 zł. Planowane wydatki najniższe są wśród 15-19-latków (120 zł), a najwyższe wśród dwudziestolatków (334 zł) i pięćdziesięciolatków (333 zł).
Prawie jedna trzecia respondentów na inne świąteczne wydatki, poza prezentami, planuje kwotę z przedziału 301-500 zł. Niemal co piąty Polak deklaruje, że wyda na ten cel od 501 do 1000 zł, a 4 proc. zamierza wydać ponad 1000 zł.
Przeczytaj także:
TNS OBOP szacuje, że budżet Polaków na organizację świąt Bożego Narodzenia w 2010 r.(bez prezentów) to 14,4 mld zł. Jest to kwota nieznacznie niższa (o 0,1 mld) niż rzeczywiste wydatki poniesione na święta w 2009 roku, ale o 1,4 mld wyższa od wydatków planowanych przed rokiem.
Sondaż zrealizowano w dniach 2-6 grudnia na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1003 osób w wieku 15 i więcej lat.

- 15:08 Przyszłość centrów handlowych niepewna. Na horyzoncie zmiany nawyków...
- 15:05 Aryzta korzysta z palet CHEP
- 14:57 IKEA: w ciągu 5 lat zainwestowaliśmy w Polsce 4,5 mld zł
- 14:30 Rodzina Mulinez, właściciele Auchan zakładają spółkę nieruchomościową Nhood
- 14:23 Diebold Nixdorf zatrudni w Katowicach blisko stu pracowników
- 13:54 Minister zdrowia: Do czwartku zostanie ogłoszona decyzja w sprawie obostrzeń
- 13:44 Konfederacja Lewiatan: Podatek od sprzedaży detalicznej muszą płacić także...
- 13:38 Sieć supermarketów Denner skorzysta z energii słonecznej z elektrowni na tamie
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
UOKIK przebadał pieluchy dla dzieci - Pampers wypada blado
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
-
Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
-
Barbora rusza z e-sklepem w Warszawie. Do maja darmowa dostawa
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 4 Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
- 5 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 6 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Białołęka (Grodzisk), Internetowa, 40.26 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Gdańsk Jasień (Kiełpinek), Sympatyczna, 63.20 m², wynajmę mieszkanie
- Dom, Wrocław Żerniki (Fabryczna), Gromadzka, 82.20 m², sprzedam dom
- Lokal użytkowy, Gdańsk, Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, 91.50 m², sprzedam lokal użytkowy
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.