Na otwarcia sklepów Alma przeznaczy 18-22 mln zł

Autor: PAP 8 lutego 2011 09:22

Na otwarcia sklepów Alma przeznaczy 18-22 mln zł

Grupa Alma Market planuje na 2011 r. otwarcie 4-5 sklepów delikatesowych Alma, około 10 sklepów Krakowski Kredens. Nakłady inwestycyjne dla delikatesów wyniosą 18-22 mln zł - powiedział Jerzy Mazgaj, prezes Alma Market.

W ubiegłym roku grupa wyhamowała proces dynamicznego rozwoju sieci sklepów i otworzyła jedne Delikatesy Alma.

"W Almie w poprawie rentowności pomogło nam wstrzymanie rozwoju. Otwarte obiekty ustabilizowały swoją pozycję na rynku zgodnie z naszymi oczekiwaniami, co pozwoliło poprawić wyniki. Nie zmieniliśmy natomiast asortymentu, nie zmniejszyliśmy oferty, co zrobiły Bomi i Piotr i Paweł. Jeśli chodzi o produkty ogólnodostępne, to nasze ceny mocno zeszły w dół i od pół roku wygrywamy z supermarketami albo jesteśmy w czołówce pod względem cen, a wśród delikatesów jesteśmy absolutnie najtańsi" - powiedział prezes Almy.

W tym roku spółka zamierza otworzyć 4-5 nowych sklepów delikatesowych.

Przeczytaj także:

"W tym roku otwieramy minimum cztery sklepy, na pewno dwa w Warszawie, z czego jedna własna lokalizacja, jeden w Krakowie i jeden w Szczecinie. Myślę, że otworzymy pięć sklepów" - powiedział Mazgaj.

Spółka będzie otwierać także nowe placówki Krakowskiego Kredensu. W tym roku zamierza uruchomić około 10 nowych obiektów.

"Otworzymy w tym roku około 10 sklepów, podobną liczbę nowych sklepów chcemy otwierać corocznie. To punkty o powierzchni ok. 60 mkw, w prestiżowych galeriach, w dobrych miejscach na ulicach miast, na lotniskach. Jest duże zapotrzebowanie na produkty Krakowskiego Kredensu, koncept bardzo się przyjął" - powiedział Mazgaj.

Alma stawia także na rozwój delikatesów internetowych.

"Delikatesy internetowe w 2010 roku miały ponad 30 mln zł obrotu, co oznacza pozycję lidera rynkowego. Na ten rok założyliśmy ponad 50 mln zł. Obecnie nasze e-delikatesy Alma24.pl mają największy zasięg w Polsce, są dostępne w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Łodzi, Nowym Targu, Bydgoszczy, Częstochowie i Trójmieście" - powiedział prezes.

Prezes poinformował, że tegoroczne nakłady inwestycyjne dla delikatesów wyniosą ok. 18-22 mln zł.

"Na wszystkie inwestycje mamy zaplanowane finansowanie. Rozwój w tej wielkości jesteśmy praktycznie w stanie sfinansować z działalności operacyjnej" - powiedział.

Alma może sprzedać w tym roku jedną z nieruchomości.

"Jest duża szansa, że w tym roku sprzedamy jedną nieruchomość. Dalej jednak uważamy, że nieruchomości komercyjne są niedoszacowane i dlatego podchodzimy ostrożnie do kwestii sprzedaży, tym bardziej, że nie mamy noża na gardle" - powiedział Mazgaj.

Zdaniem prezesa Almy, na rynku detalicznym poprawa nastrojów konsumenckich powinna nastąpić w II połowie roku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5926

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.