PARTNERZY PORTALU

Na perfumy wydajemy więcej, na kosmetyki do makijażu mniej

Autor: EK 19 maja 2021 12:29

W 2020 roku, w sieci, najchętniej kupowanymi przez nas kosmetykami wciąż były perfumy i wody toaletowe. Według Ceneo.pl, ruch internetowy związany z tą kategorią produktów to 23,75% całego ruchu dotyczącego kosmetyków. Z kolei 14,63% ruchu związane jest z dermokosmetykami, na trzecim miejscu są produkty do pielęgnacji i stylizacji włosów (13,70%), następnie produkty do makijażu (12,77%) i do pielęgnacji twarzy (11,56%).

W 2020 roku, w porównaniu z rokiem 2019, ruch internetowy związany z zakupami artykułów higienicznych wzrósł aż o 5588%. Wcześniej praktycznie w ogóle nie kupowaliśmy tych produktów w sieci. Dynamicznie rosło również zainteresowanie kosmetykami do kąpieli (o 90%), zestawami dla kobiet (o 46%), artykułami do pielęgnacji twarzy (o 41%) i do pielęgnacji i stylizacji włosów (o 36%). Zainteresowanie perfumami i wodami toaletowymi wzrastało nieco mniej dynamicznie – o 7%, dermokosmetykami o 23%, a produktami do makijażu zaledwie o 1%.

Z kolei wśród produktów do sprzątania domu, największym zainteresowaniem Polaków cieszyła się chemia gospodarcza (24%), artykuły do sprzątania ręcznego (22,6%) i do prania (21,9%). Bardzo dynamicznie rośnie nasze zainteresowanie selektorami odpadków (o 150%), koszami na śmieci (o 127%), odświeżaczami powietrza (o 103%) i artykułami do zmywania (o 102%). Polacy chcą segregować śmieci i gotowi są przeznaczyć na ten cel coraz większe środki finansowe.

W przypadku kosmetyków do twarzy wartość koszyka zakupowego wzrosła z 52 zł w roku 2019 do 81 zł w 2020, dalszy wzrost do 96 zł miał miejsce w pierwszych miesiącach 2021 roku. Z kolei w przypadku dermokosmetyków średnia wartość koszyka wzrosła z 73 zł w roku 2019 do 82 zł w 2020 i 95 zł w kwietniu 2021. W przypadku najważniejszej kategorii produktów, czyli perfum i wód toaletowych wartość koszyka spadła ze 177 złotych w roku 2019 do 166 zł w 2020, jednak w kwietniu 2021 nastąpił dynamiczny wzrost do 234 zł. W przypadku produktów do makijażu zanotowano spadek z 70 zł w 2019 roku do 65 zł w roku 2020 i 63 zł w 2019.

Wśród produktów do sprzątania domu, w 2020 wartość koszyka zakupowego wzrosła w przypadku dwóch kategorii produktów: chemii gospodarczej (z 48 do 52 zł) i odkamieniaczy (z 40 do 41 zł). Z kolei dynamiczne spadki pojawiły się w przypadku odświeżaczy powietrza (z 35 do 29 zł), artykułów do sprzątania ręcznego (z 75 do 66 zł) i zmywania (z 32 do 28 zł). Pierwsze miesiące 2021 roku zmieniły tę sytuację. Wzrosty zanotowano w kategorii selektorów odpadków (z 225 do 249 zł), worków i opakowań próżniowych (z 41 do 43 zł) i koszy na śmieci (ze 125 na 132 zł). Wyraźnie, aż o 20%, (z 52 na 41 zł) spadła średnia wartość koszyka dla artykułów chemii gospodarczej. W sieci wydajemy nieco mniej na produkty do sprzątania, jednak coraz chętniej segregujemy śmieci.


  • kama.ama 2021-05-19 16:39:07

    oooo ostatnio kupiłam piękny zapach od adopt, sunrise paradise. W sam raz na lato <3

  • Iza.kowal45 2021-05-19 15:43:48

    Oj to prawda ja na perfumy wydaje sporo, chociaż ostatnio udało mi się trochę zaoszczędzić. W rossmannie są ładne ale tanie perfumy z Francji, Adopt' <3 spory wybór zapachów a koszt to tylko 35zł za 30ml :-)

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,69

  • Śr

    3,08

  • Min

    1,66

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.