Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Na początku marca konsumenci jeszcze byli optymistami

Po lutowym istotnym pogorszeniu nastrojów konsumentów, w marcu nastąpiła poprawa. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje wśród polskich konsumentów, był w początkach marca wyższy o 1,7 p.p. w stosunku do poprzedniego miesiąca i wyniósł 1.
Reklama

W zakresie składowych barometru poprawiły się oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 3,8 p.p., z poziomu 0,4 do 4,2) oraz oceny przyszłej sytuacji gospodarczej kraju (wzrost o 3,5 p.p., z poziomu -7,8 do -4,3), natomiast pogorszyły się oceny bieżącej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 0,3 p.p., z poziomu 6,4 do 6,1) oraz skłonność do zakupów (spadek o 0,3 p.p., z poziomu -1,6 do -1,9).

Jak podaje GfK, w perspektywie krótkookresowej oczekiwany jest skokowy spadek wartości Barometru Nastrojów Konsumentów spowodowany realizacją badania w terminie obejmującym już skutki obostrzeń i ograniczeń wprowadzonych przez rząd w związku z wybuchem epidemii koronawirusa. Skala tego spadku i okres w którym będzie się on utrzymywał uzależniona jest od efektywności rozwiązań pomocowych w gospodarce krajowej i światowej oraz z efektywności wykorzystania ich przez firmy. Co w dłuższym horyzoncie czasowym może przełożyć się na pozytywne impulsy na poziomie indywidualnych gospodarstw domowych.

Badanie zrealizowano w dniach 6-11 marca metodą CAPI (wspomaganych komputerowo wywiadów bezpośrednich w domach respondentów) na losowej reprezentatywnej próbie n=1000 osób.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.