Na święta większość klientów zrobi zakupy online
Jednocześnie PayPal podaje, że 57% badanych nie rozpoczęło jeszcze żadnych przygotowań do uruchomienia sprzedaży online. Mimo wszystko, respondenci twierdzą, że mają plany dotyczące działań, jakie należy podjąć.
Większość sprzedawców detalicznych (81%) wdraża odpowiednie środki bezpieczeństwa, które będą chronić klientów podczas zakupów stacjonarnych. Prawie połowa ankietowanych (46%) chce wprowadzić odbiór zamówionych towarów w sklepie. Mniej więcej taka sama część będzie wymagać od kupujących noszenia masek i przestrzegania nakazów zachowania dystansu społecznego.
Jeden na trzech respondentów badania PayPal (34%) deklaruje, że do końca roku ma zamiar skupić się na płatnościach bezgotówkowych i ich popularyzacji. Biznes spogląda jednak jeszcze dalej, słusznie szukając swojej szansy w połączeniu doświadczeń offline i online. 39% ankietowanych planuje sprzedawać produkty na platformach handlowych, takich jak eBay czy Amazon, a 31% chce spróbować social sellingu, czyli wykorzystać media społecznościowe.