Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Na Walentynki wydamy mniej niż 100 zł

Jak wynika z badania TNS Kantar, przeprowadzonego na zlecenie Allegro 83 proc. Polaków, planuje podarować swojej drugiej połowie prezent z okazji Święta Zakochanych. Prawie połowa kupi czekoladki, 33 proc. kwiaty, a co siódma osoba zdecyduje się na upominek z kategorii erotyka. Na zakupy nie wydamy więcej niż 100 zł.
Reklama

Najchętniej świętują ten dzień osoby młodsze (w wieku 18-39 lat) oraz te z mniejszych miast (do 100 tys. mieszkańców).

Najpopularniejszym prezentem walentynkowym są czekoladki, które kupuje niemal połowa badanych - 47 proc. Popularnymi pomysłami na upominek z okazji Święta Zakochanych są także kwiaty (33 proc.), bilety do kina czy na koncert (30 proc.) oraz kartka z życzeniami (23 proc.). Nieco rzadziej wybór Polaków pada na bieliznę (16 proc.), biżuterię (15 proc.) lub upominek z kategorii erotyka (14 proc.) i kosmetyki (2 proc.). Mężczyźni chętniej decydują się, by podarować czekoladki, kwiaty lub biżuterię, podczas gdy kobiety wybierają przede wszystkim na prezent bilety do kina, czy na koncert oraz kartkę z życzeniami. Najmłodsi częściej planują wręczyć najbliższej osobie czekoladki oraz kwiaty. Ta grupa wiekowa chętniej decyduje się również na prezenty z kategorii erotyka. Trzydziestolatkowie częściej zamierzają dać na Walentynki biżuterię, a bilety na wydarzenia kulturalne chętniej wybierają osoby z wykształceniem średnim i wyższym.

Wyniki badania potwierdzają dane sprzedażowe Allegro. - Na trzy tygodnie przed Walentynkami zauważamy wzrost zainteresowania kategoriami prezentowymi. Internauci w tym czasie chętnie kupują perfumy, biżuterię i zegarki, bilety do kina, bieliznę oraz produkty z kategorii erotyka. W przypadku tej ostatniej kategorii, sprzedaż wzrasta nawet o połowę. Święto zakochanych to też dobry czas dla sprzedawców perfum. Podobnie jak w okolicach Bożego Narodzenia, notujemy wzrost zainteresowania produktami z tej kategorii na poziomie 30 proc. - mówi Agata Stachowiak, Public Relations Officer w Allegro.

Przed Walentynkami każdego dnia sprzedaje się średnio 3 tys. zapachów. Polacy lubią znane marki i z okazji Święta zakochanych inwestują w droższe perfumy, takich marek jak: Calvin Klein, Hugo Boss, Giorgio Armani czy Versace.

Biżuterii na Allegro w tym czasie sprzedaje się o 20 proc. więcej niż zazwyczaj - średnio 4 800 sztuk dziennie. Polacy kupują zarówno złotą, jak i srebrną biżuterię, stąd średnia cena pierścionka to 117 zł, a kolczyków - 30 zł. Dobrym prezentem walentynkowym, nie tylko dla spóźnialskich, jest zegarek - tych na Allegro sprzedaje się obecnie średnio 2 tys. sztuk dziennie. Zgodnie z tym, co mówią respondenci, z końcem stycznia i na początku lutego, o 15 proc. wzrasta sprzedaż damskiej bielizny. Partnerzy chętnie robią sobie wspólne, modowe prezenty tzn. zaopatrują się w zestawy ubrań dla niej i dla niego z zabawnymi hasłami czy grafikami.

Chętnie też kupujemy bilety do kina czy na wydarzenia kulturalne - na Allegro, w porównaniu z ubiegłym rokiem, sprzedało się już o 75 proc. więcej takich wejściówek. 

Na 3 tyg. przed Świętem Zakochanych na Allegro sprzedaje się najwięcej sztuk prezerwatyw - ponad 36 tys., następne są akcesoria i gadżety erotyczne - ponad 25 tys., oraz Drogeria Erotyczna. Co ciekawe, liczba sprzedanych prezerwatyw rok temu była bardzo podobna. Zwiększyło się natomiast o 35 proc. zainteresowanie produktami BDSM i grami erotycznymi (wzrost o 31 proc.), a spadło o 28 proc. zainteresowanie feromonami i afrodyzjakami oraz filmami erotycznymi (spadek o 19 proc.).

Większość Polaków kupuje prezenty walentynkowe z wyprzedzeniem. Niemal połowa badanych - 47 proc. - zazwyczaj kupuje prezent walentynkowy z tygodniowym wyprzedzeniem, a co piąty około 3-2 tygodnie wcześniej. Prezenty na chwilę przed Dniem Zakochanych kupuje co trzeci Polak – 18 proc. dzień wcześniej, a 11 proc. w Walentynki. Mężczyźni częściej niż kobiety kupują prezenty dzień przed lub w dniu Św. Walentego.

Na polowanie za udanym walentynkowym prezentem, prawie połowa Polaków (47 proc.) wybierze się do centrum handlowego, a 37 proc. wyboru dokona przez Internet. Co ciekawe, to kobiety częściej decydują się na zakup prezentu online, wybierając produkt w najlepszej cenie - mówi Agata Stachowiak.

Trzy czwarte planujących obdarować kogoś kartką lub prezentem z okazji Walentynek planuje przeznaczyć na ten cel nie więcej niż 100 zł – 39 proc. za prezent zapłaci do 50 zł a 36 proc. między 50 a 100 zł. Mniejszy budżet na walentynkowe prezenty planują częściej kobiety, a także starsi respondenci.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum