PARTNER PORTALU

Na wielkanocne zakupy wydamy około 300-400 zł

Autor: EK/PAP 17 marca 2021 11:39

Na wielkanocne zakupy wydamy około 300-400 zł fot. shutterstock, zakupy wielkanocne

Polacy spędzą Wielkanoc w kameralnym gronie domowników i najbliższej rodziny. Średnio na same produkty spożywcze wydadzą od 300 do 400 zł. Części świątecznych zakupów dokonają online.

Z badania SW Research wyniki badania omnibusowego wskazują, że prawie połowa Polaków (43 proc.) deklarowała spędzenie świąt Bożego Narodzenia w wąskim gronie domowników.

W zeszłoroczną Wielkanoc deklarowany świąteczny wydatek w przypadku 60 proc. Polaków zamykał się w widełkach 200-300 zł. To mniej niż jeszcze rok wcześniej, kiedy średnia wydana kwota miała wynosić 563 zł. Eksperci prognozują zwrot w kierunku sytuacji sprzed dwóch lat. Potwierdzają to prognozy grupy Blix mówiące o średnim wydatku tylko na zakupy spożywcze o średniej wartości 300-400 zł.

- W bieżącym roku średni budżet świąteczny powinien być bardziej zbliżony do standardowej kwoty przeznaczanej przez przeciętną polską rodzinę na przygotowania świąteczne - komentuje Marcin Sikora, Chief Sales Officer w Grupie LOANDO.

W 2020 roku rodzimy rynek sprzedaży online odnotował rekordowy wzrost wysokości 26 proc. r/r. Styczniowe dane udostępnione przez GUS wskazują na 10 proc. udziału e-commerce w całości handlu detalicznego w Polsce. Według prognoz wskaźnik ten ma osiągnąć 20 proc. do 2025 roku..

Polacy najczęściej (24 proc. wobec 23 proc. w 2020 r.) planują wydać na świąteczne zakupy spożywcze 300-400 zł. Kwotę 200-300 zł chce wydać 22 proc. z nas (poprzednio 29 proc.), a 400-500 zł - 18 proc. (w 2020 roku 13 proc.). Do 200 zł przeznaczy 8 proc. (rok temu 15 proc.), a 500-600 zł planuje wydać 8 proc. badanych (wcześniej 5 proc.), a powyżej 600 zł - 6 proc. (poprzednio 3 proc.). 11 proc. ankietowanych jeszcze nie podjęło decyzji - wynika z badania.

"Konsumenci przeznaczą na wielkanocne potrawy nieco więcej pieniędzy niż rok temu. Mniejsze kwoty wydawane na towary nieżywnościowe i usługi, brak możliwości konsumpcji w restauracjach, a także wzrost cen niektórych produktów to czynniki sprzyjające podnoszeniu wartości zakupów" - tłumaczył Mariusz Dziwulski z Zespołu Analiz Sektorowych Banku PKO BP, cytowany w informacji o wynikach badania.

Natomiast ekonomista Marek Zuber wskazał, że nastroje konsumentów są naprawdę złe. Polacy mają świadomość tego, że wszystko drożeje, a tarcze antykryzysowe wkrótce będą się kończyły. Jednak przy okazji świąt ludzie chcą odreagować pandemiczne stresy m.in. bardziej wyszukanymi potrawami, zwłaszcza że poprzednia Wielkanoc i ostatnie Boże Narodzenie w większości obchodzili wyjątkowo skromnie.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 892
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,99

  • Śr

    4,83

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.