PARTNER PORTALU

Na zakupy online wydajemy więcej niż na podobne w sklepach stacjonarnych

Autor: EK 17 marca 2021 12:40

Na zakupy online wydajemy więcej niż na podobne w sklepach stacjonarnych Gotowanie wiąże się dla Polaków również z chęcią prowadzenia zdrowszego stylu życia. Fot. Shutterstock

Gotowanie wiąże się dla Polaków z chęcią prowadzenia zdrowszego stylu życia (69%), nabywaniem nowych umiejętności (60%) i okazją do spędzania czasu z bliskimi (60%). 67% badanych przyznało, że wspólne gotowanie i spożywanie posiłków przyczyniło się do zacieśnienia więzi między domownikami. Większość (81%) twierdzi, że planuje kontynuować rytuał wspólnego zasiadania do stołu nawet po zniesieniu obostrzeń.

68 proc. Polaków deklaruje, że poprawiło swoje umiejętności w kuchni w ciągu minionych 12 miesięcy, a przeciętne gospodarstwo domowe spędza 14 godzin tygodniowo na przygotowywaniu posiłków, co stanowi wzrost o 42 proc. rdr. - wynika z badania Mastercard.

46% badanych potwierdziło, że przygotowało lub nauczyło się przygotowywać naleśniki w minionym roku. Drugie miejsce zajął rosół (44%), a trzecie - pierogi (43%). W innych europejskich krajach popularne były takie dania jak spaghetti carbonara (Włochy), tortilla (Hiszpania) czy gulasz (Czechy). 73% respondentów przyznało, że w ostatnim roku częściej eksperymentowało z kuchnią i przepisami. Inspiracje do gotowania nowych dań czerpiemy m.in. z ekranu – 47% badanych przygotowało coś, co zobaczyło w telewizji lub w serwisach streamingowych.

W czasie pandemii zwiększyły się również wydatki Polaków na produkty związane z wyposażeniem kuchni. Najczęściej kupowaliśmy sprzęt kuchenny, w tym maszynki do pieczenia chleba, garnki i patelnie (62%), szkło stołowe (39%) oraz sztućce (26%). Częściej zamawialiśmy też inne produkty potrzebne do przygotowania idealnej kolacji w domu, w tym: świece (44%), nastrojowe oświetlenie (13%) czy głośniki (10%).

W czasie obostrzeń po raz pierwszy co trzeci badany zdecydował się na zakupy spożywcze online. 30% ankietowanych zauważyło, że na wirtualne zakupy wydaje więcej pieniędzy niż w czasie tradycyjnej wizyty w sklepie. Jednocześnie 36% Polaków planuje pozostać przy tej formie robienia zakupów po zniesieniu obostrzeń.


Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Rs 2021-03-17 20:11:59

    Beznadziejny tutuł i artykuł.

    Przecież tu się nic nie klei.Dlatego czytam Was tak rzadko.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8695
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.