Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Na zakupy w małych sklepach wydajemy za jednym razem 18,18 zł

Jak wynika z danych CMR, w lipcu 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 3,7% wyższa niż w czerwcu, choć liczba transakcji wzrosła w tym czasie tylko o 1%.
Reklama

W porównaniu z lipcem 2020 r. łączne obroty spożywczych sklepów małoformatowych do 300 m2 odnotowały niewielki wzrost, mimo iż liczba transakcji spadła w tym czasie o niespełna 4%. W lipcu 2021 r. klienci sklepów małoformatowych wydawali na zakupy średnio 18,18 zł, o 4,2% więcej niż w lipcu 2020 r., chociaż średnia liczba produktów wkładanych do koszyka utrzymała się na tym samym poziomie.
Wzrosty cen odnotowano w tym czasie niemal we wszystkich kategoriach, przy czym największe podwyżki dotyczyły kategorii objętych od początku 2021 r. dodatkowymi opłatami, czyli wódek i napojów. Wydatki klientów sklepów małoformatowych na napoje energetyzujące w lipcu br. były o 19% wyższe niż przed rokiem, mimo iż wolumen sprzedaży w tym czasie pozostał niemal na tym samym poziomie. Znacznie więcej niż przed rokiem trzeba również zapłacić również za napoje gazowane – w przypadku tej kategorii podwyżki cen przełożyły się wprawdzie na wzrost wartości sprzedaży tej kategorii (o 16% więcej niż w czerwcu 2020 r.), jednak w ujęciu wolumenowym kategoria ta odnotowała spadek (o 15%). Sprzedaż wód czystych, których nowa opłata nie dotyczy, wzrosła w tym czasie zarówno w ujęciu wolumenowym, jak i wartościowym (wydatki na tę kategorię były o 18% więcej niż przed rokiem).
Spadki sprzedaży odnotowały wódki – w lipcu 2021 r. klienci sklepów małoformatowych kupili o 16% mniej litrów wódek smakowych, a wydatki na tę kategorię spadły o 15%. W przypadku wódek czystych część klientów przerzuciło się na większe opakowania, głównie z najniższego segmentu cenowego, jednak nie zrekompensowało to spadków sprzedaży mniejszych pojemności i cała kategoria odnotowała spadek wartości sprzedaży o 8% w porównaniu z lipcem 2020 r. Niewielki wzrost wartości sprzedaży (o 1%) w ostatnim miesiącu odnotowały piwa, do czego przyczyniły się głównie warianty bezalkoholowe.
Lepiej niż przed rokiem w placówkach małego formatu sprzedawały się m.in. lody (wzrost wartości sprzedaży o prawie 20%), produkty tytoniowe, a także dania gotowe (wydatki na mączne dania chłodzone wzrosły o 10%). Dynamicznie rośnie również sprzedaż produktów roślinnych, będących alternatywą dla wędlin czy nabiału (wartość sprzedaży roślinnych zamienników mleka w lipcu 2021 była o 50% wyższa niż przed rokiem), choć ich udział w całości obrotów sklepów małoformatowych jest wciąż niewielki.

* Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2, specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.