Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Najbardziej rozpowszechnione polskie sieci handlowe: Inmedio, CCC i Rossmann

Jakie marki można najczęściej spotkać w polskich centrach handlowych? Najwięcej punktów ma Inmedio, CCC, Rossmann, Apart oraz Reserved - wynika z analizy opracowanej przez Colliers International w ramach współpracy z PRCH (Polska Rada Centrów Handlowych) przy tworzeniu raportu Retail Research Forum I poł. 2014.
Reklama

Na koniec pierwszej połowy 2014 r. w ośmiu największych aglomeracjach Polski oraz w siedmiu miastach regionalnych (liczących od 200 tys. do 400 tys. mieszkańców) funkcjonowało łącznie 229 nowoczesnych obiektów handlowych. Znajdowało się w nich ponad 16,4 tys. sklepów oraz punktów usługowych i gastronomicznych. Wśród najemców posiadających największą liczbę placówek zdecydowanie wyróżnia się sieć salonów Inmedio - obecna jest ona w 72 proc. analizowanych centrów handlowych. Na kolejnych pozycjach znalazły się: CCC - salony obuwnicze tej sieci znajdują się w 64 proc. centrów, Rossmann - sklepy tej sieci można spotkać w 49 proc. centrów oraz Apart i Reserved, które posiadają swoje sklepy w 46 proc. obiektów.

Z przeprowadzonych analiz wynika, że w polskich centrach handlowych najliczniej występują sklepy z branży mody (29 proc.). Następne znaczące grupy najemców to: punkty usługowe (14 proc.) oraz gastronomiczne (10 proc.), a także sklepy oferujące obuwie i galanterię skórzaną, których udział w strukturze najemców wynosi 9 proc. Licznie występują także sklepy z branży zdrowia i urody (8 proc.) oraz z biżuterią i akcesoriami (5 proc.).

- Rozkład procentowy najpopularniejszych branż jest podobny zarówno w przypadku centrów handlowych zlokalizowanych w największych polskich aglomeracjach, jak i w miastach o populacji od 200 do 400 tys. mieszkańców. Warto jednak zwrócić uwagę na nieco wyższy udział (średnio o ok. 4 proc.) najemców z branży mody w przypadku miast regionalnych - zauważa Agnieszka Luścińska, analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

Z analiz przeprowadzonych przez Colliers wynika, że na koniec pierwszej połowy 2014 r. najbogatszą ofertą mogła się pochwalić łódzka Manufaktura, gdzie funkcjonowało ok. 310 sklepów. W gronie centrów z największą liczbą najemców znalazła się również Galeria Krakowska (blisko 300 sklepów), Silesia City Center w Katowicach (ponad 270 sklepów), Galeria Mokotów w Warszawie (blisko 260 sklepów), Galeria Echo w Kielcach (ok. 250 sklepów) oraz warszawska Arkadia (ok. 230 sklepów).

Badanie najemców zostało opracowane w ramach jedenastego raportu PRCH Retail Research Forum. W przygotowaniu raportu - poza Colliers International - uczestniczyły także takie firmy, jak: Cushman & Wakefield, DTZ, JLL, CBRE oraz GfK Polonia.

W zestawieniu nie brano pod uwagę operatorów komórkowych, kantorów oraz aptek.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.