Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Najczęstszą formą płatności za zakupy w internecie jest przelew bankowy

W sieci najczęściej kupujemy elektronikę, odzież i perfumy. W dużych miastach coraz więcej ludzi przekonuje się do kupowania w e-marketach także produktów spożywczych - wynika z raportu Agito.pl.
Reklama

Jeśli spojrzymy na formy płatności okazuje się, że najchętniej korzystamy z form tradycyjnych. Aż w 44 przypadkach na sto za zakupy płacimy tradycyjnym przelewem bankowym. Następną najbardziej popularną formą płatności jest opłata za pobraniem. Najrzadziej korzystamy przy płaceniu z kart płatniczych i systemów ratalnych.

Skąd taka przewaga tradycyjnego przelewu nad wygodnymi i szybkimi płatnościami online? Zapewne z obawy o bezpieczeństwo transakcji i świadomości korzystania z pośrednika przekazującego wpłatę do sklepu. Płacąc tradycyjnym przelewem w pełni kontrolujemy cały proces płatniczy i czujemy się bardziej anonimowi. Tymczasem transmisja danych w płatnościach online odbywa się za pośrednictwem certyfikatu typu SSL EV (Extended Validation Secure Sockets Layer), który zapewnia najwyższy standard bezpiecznej komunikacji. Włamanie na konto może zdarzyć się nam niezależnie czy korzystamy samodzielnie z e-konta, czy poprzez płatności z zewnętrznym operatorem.

Badania pokazują, że za zakupy przy odbiorze najczęściej płacą klienci powyżej 50 roku życia. Z pewnością wynika to z ich mniejszego zaufania do płatności elektronicznych oraz przyzwyczajenia. Dostęp do bankowości elektronicznej ma obecnie ponad 51% dorosłych Polaków. Większość z nich posiada co najmniej jedną kartę płatniczą. Niemniej jednak grupą, która najczęściej z nich korzysta są osoby w wieku 18-24 lata, z wyższym wykształceniem, mieszkające w dużych aglomeracjach. Pozostali uważają, że gotówką płaci się szybciej i jest to znacznie bezpieczniejsze.

 W większości e-sklepów zamówione produkty są nam dostarczone przez firmę kurierską bezpośrednio do domu. To najwygodniejsza forma odbioru zakupów, ale zazwyczaj dodatkowo płatna. Zakupy możemy również odebrać sami w punkcie odbioru lub w paczkomacie, za co zapłacimy zdecydowanie mniej lub w ogóle.

Znacząco rośnie udział paczkomatów, które oferują pełen czasowy komfort odbioru, ale z drugiej strony ograniczone są wielkością przesyłki. Ich liczba w Polsce przekracza już 1100 punktów odbioru i cały czas rośnie. Odbiór w punkcie wybierają osoby, które najczęściej chcą sprawdzić zamówiony towar lub mają blisko do punktów odbioru osobistego.

Top 15 najpopularniejszych zakupów w odbiorze osobistym otwierają pieluchy, następnie: dyski, klocki, żywność, myszy komputerowe, gry, tablety, notebooki, akcesoria do karmienia, perfumy damskie, karty graficzne, płyty główne, akcesoria do tabletów, puzzle i karty pamięci.

 

 

 

 

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.