Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Najpopularniejsze sklepy: Biedronka, Rossmann, IKEA, Pepco, Castorama i MediaExpert

Na pytanie jak często robimy zakupy w badaniu Moja Gazetka padała odpowiedź „niemal codziennie” – wskazało ją 42,9% respondentów. Ale niemal na równi z nią wskazywano odpowiedź „raz w tygodniu” – tak zadeklarowało 41,5% badanych. Najmniej osób, bo 1,5% przyznało, że wychodzi do sklepu kilka razy w ciągu dnia.
Reklama

Nie jest zaskoczeniem, że zdecydowana większość ankietowanych użytkowników Mojej Gazetki sprawdza oferty sklepów zawsze lub prawie zawsze – robi to 47,4% z nich. Drugą pod względem popularności odpowiedzią było stwierdzenie „często” – 37,7%. Można więc śmiało powiedzieć, że 85,1% badanych regularnie przegląda gazetki promocyjne w aplikacji. Ta liczba prawie nie zmieniła się od zeszłego roku, kiedy podobną deklarację złożyło 84% badanych.

61,9% ankietowanych przegląda nowe gazetki, gdy tylko się pojawią. Łącznie 26,3% robi to dzień lub kilka dni przed zakupami. Pozostali ankietowani nie zapoznają się z ofertą w gazetce z dużym wyprzedzeniem – robią to w dzień zakupów, bezpośrednio przed wyjściem do sklepu, a nawet już w czasie zakupów.

99,6% badanych przyznało, że po zapoznaniu się z gazetką zazwyczaj wybiera się do sklepu. Dla 27,3% przeglądanie gazetki zawsze lub prawie zawsze kończy się wyjściem do sklepu. 56,4% przyznaje, że taka prawidłowość zachodzi często, a 15,9%, że czasami. Tylko 0,4% respondentów twierdzi, że przeglądanie gazetki nigdy nie skutkuje zakupami.

75,5% respondentów przyznało, że często, prawie zawsze lub zawsze idzie na zakupy do sklepu, który ma najlepsze promocje lub wybiera na zakupach produkty, które znajdują w gazetce. Tylko 2,6% z nich odpowiedziało, że promocje z gazetek nie mają wpływ na to, co kupują ani gdzie robią zakupy.

60,9% respondentów przegląda gazetki przed każdymi zakupami, a 25,5% tylko przed dużymi. 11,9% szuka informacji tylko, jeśli idzie do sklepu po konkretną rzecz, a 1,7% zapoznaje się z ofertą sklepu jedynie przed mniejszymi zakupami.

75,5% badanych przyznało, że korzysta z Mojej Gazetki, aby znaleźć okazje i produkty w atrakcyjnych cenach. Drugą najpopularniejszą odpowiedzią była chęć szybkiego zaplanowania i efektywnego zrealizowania zakupów – była to motywacją 38% respondentów. Można podejrzewać, że pandemia skłoniła użytkowników do lepszego planowania zakupów. W 2018 roku, gdy jeszcze nikt nie podejrzewał, co nas czeka, tylko 9,6% osób korzystało z Mojej Gazetki w celu efektywnego zaplanowania i zrealizowania zakupów. Podobnie, jak w 2020, najczęściej podawanym powodem była wtedy chęć znalezienia okazji i produktów w atrakcyjnych cenach – wskazało go 93,2% badanych.

Jeśli chodzi o wpływ pandemii na preferencje zakupowe Polaków, największą popularnością cieszyły się 4 odpowiedzi: Robię zakupy rzadziej – 38,4% Dokładniej planuję zakupy – 33,4% Chodzę na zakupy, gdy w sklepie jest mały ruch – 25,1% Nie wpłynęła wcale – 34,7%.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.