Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Najpopularniejsze sklepy: Biedronka, Rossmann, IKEA, Pepco, Castorama i MediaExpert

Na pytanie jak często robimy zakupy w badaniu Moja Gazetka padała odpowiedź „niemal codziennie” – wskazało ją 42,9% respondentów. Ale niemal na równi z nią wskazywano odpowiedź „raz w tygodniu” – tak zadeklarowało 41,5% badanych. Najmniej osób, bo 1,5% przyznało, że wychodzi do sklepu kilka razy w ciągu dnia.
Reklama

Ulubioną drogerią Polek i Polaków pozostaje Rossmann – zakupy w tej sieci robi aż 92,7% badanych. Mniejszą, ale wciąż dużą popularnością cieszą się kolejno Hebe (35,1%), Natura (21,9%), Avon (18%), Super-Pharm (10,9%) i Oriflame (6%).

W kategorii tekstylia króluje Pepco, wskazane przez 87,9% respondentów. Polki i Polacy zaopatrują się w ubrania także w sklepach Kik (40,7%), Textil Market (18,4%), Bonprix (10,4%), Takko (6,3%). Tu także pierwsze 5 miejsc zajmują te same sklepy, co rok wcześniej.

Elektronikę najczęściej kupujemy w Media Expert – 73,6% badanych robi tam zakupy. Tylko trochę mniejszą popularnością cieszy się RTV Euro AGD (63,9%). Na dalszych miejscach znajdują się Media Markt (39,7%), Neonet (24,7%), My Center (2,9%) i Max Elektro (2,2%). To kolejna kategoria, gdzie kolejność wyników nie zmieniła się od poprzedniego badania.

IKEA to miejsce, gdzie najczęściej kupuje meble 50,6% ankietowanych.Poza szwedzką siecią popularnością cieszą też Black Red White (37,7%), Agata (37,2%), Bodzio (18,3%), Abra (9%) oraz meble.pl (3,4%). Pierwsze 5 miejsc zajmują te same sklepy, co rok wcześniej.

W kategorii sklepów ogrodniczo-domowych prym wciąż wiedzie Castorama z wynikiem 48%, jednak ze stratą względem zeszłego roku, gdy wskazało ją 56,2% badanych. Na kolejnych miejscach znalazły się Leroy Merlin (40,6%), Jysk (31,7%), Obi (30,2%), Brichomarche (28,9%) oraz PSB Mrówka (27,8%). Tutaj gusta respondentów okazały się niezmienne – kolejność pierwszej szóstki w 2019 roku była taka sama.

W kategorii sklepów spożywczych – podobnie jak rok temu – króluje Biedronka, która jest ulubionym sklepem 94,3% badanych. Zaraz za nią plasują się Lidl (72,6%), Kaufland (41,6%), Dino (27,9%), Auchan (24,5%) i Netto (23,7%). Z pierwszej szóstki zniknęły Carrefour i Żabka.

Użytkownicy najwięcej czasu poświęcili na przeglądanie gazetek sieci Biedronka. Sumaryczny czas wyniósł w tym przypadku ponad 192,1 lat.

W 2018 roku 10,4% więcej użytkowników robiło zakupy niemal codziennie. Tylko 28,3% użytkowników robiło zakupy raz w tygodniu, a 2,8% wychodziło do sklepu kilka razy w ciągu dnia. Teraz niemal codzienne zakupy deklaruje - 42.9%, a kilka razy w ciągu dnia - 1.5%. Raz w tygodniu kupuje 41.5%.

Nie jest zaskoczeniem, że zdecydowana większość ankietowanych użytkowników Mojej Gazetki sprawdza oferty sklepów zawsze lub prawie zawsze – robi to 47,4% z nich. Drugą pod względem popularności odpowiedzią było stwierdzenie „często” – 37,7%. Można więc śmiało powiedzieć, że 85,1% badanych regularnie przegląda gazetki promocyjne w aplikacji. Ta liczba prawie nie zmieniła się od zeszłego roku, kiedy podobną deklarację złożyło 84% badanych.

61,9% ankietowanych przegląda nowe gazetki, gdy tylko się pojawią. Łącznie 26,3% robi to dzień lub kilka dni przed zakupami. Pozostali ankietowani nie zapoznają się z ofertą w gazetce z dużym wyprzedzeniem – robią to w dzień zakupów, bezpośrednio przed wyjściem do sklepu, a nawet już w czasie zakupów.

99,6% badanych przyznało, że po zapoznaniu się z gazetką zazwyczaj wybiera się do sklepu. Dla 27,3% przeglądanie gazetki zawsze lub prawie zawsze kończy się wyjściem do sklepu. 56,4% przyznaje, że taka prawidłowość zachodzi często, a 15,9%, że czasami. Tylko 0,4% respondentów twierdzi, że przeglądanie gazetki nigdy nie skutkuje zakupami.

75,5% respondentów przyznało, że często, prawie zawsze lub zawsze idzie na zakupy do sklepu, który ma najlepsze promocje lub wybiera na zakupach produkty, które znajdują w gazetce. Tylko 2,6% z nich odpowiedziało, że promocje z gazetek nie mają wpływ na to, co kupują ani gdzie robią zakupy.

60,9% respondentów przegląda gazetki przed każdymi zakupami, a 25,5% tylko przed dużymi. 11,9% szuka informacji tylko, jeśli idzie do sklepu po konkretną rzecz, a 1,7% zapoznaje się z ofertą sklepu jedynie przed mniejszymi zakupami.

75,5% badanych przyznało, że korzysta z Mojej Gazetki, aby znaleźć okazje i produkty w atrakcyjnych cenach. Drugą najpopularniejszą odpowiedzią była chęć szybkiego zaplanowania i efektywnego zrealizowania zakupów – była to motywacją 38% respondentów. Można podejrzewać, że pandemia skłoniła użytkowników do lepszego planowania zakupów. W 2018 roku, gdy jeszcze nikt nie podejrzewał, co nas czeka, tylko 9,6% osób korzystało z Mojej Gazetki w celu efektywnego zaplanowania i zrealizowania zakupów. Podobnie, jak w 2020, najczęściej podawanym powodem była wtedy chęć znalezienia okazji i produktów w atrakcyjnych cenach – wskazało go 93,2% badanych.

Jeśli chodzi o wpływ pandemii na preferencje zakupowe Polaków, największą popularnością cieszyły się 4 odpowiedzi: Robię zakupy rzadziej – 38,4% Dokładniej planuję zakupy – 33,4% Chodzę na zakupy, gdy w sklepie jest mały ruch – 25,1% Nie wpłynęła wcale – 34,7%.

41,5% badanych przyznało, że ma dostęp do zakupów z dowozem, ale z niej nie korzysta. 21,6% nie ma do niej dostępu, ale go nie potrzebuje. Z kolei 16% nie ma takiej możliwości, a chciałoby ją mieć. 43,12% tych osób mieszka w miejscowościach poniżej 50 tys. mieszkańców. Największą dostępność do zakupów z dowozem lub z odbiorem mają mieszkańcy miast powyżej 500 tys. – 75%, a najmniejszą mieszkańcy miejscowości poniżej 10 tys. – 27%. Tylko 4,7% korzysta z zakupów spożywczych online z dostawą lub odbiorem osobistym.

57,5% badanych deklaruje, że w czasie pandemii zdarzało im się robić zakupy dla bliskich, sąsiadów, itp. Najczęściej były to osoby w wieku 25-44 lat (58,27%).

 

Moja Gazetka to aplikacja do przeglądania gazetek promocyjnych. Każdego miesiąca publikujemy w niej kilkaset gazetek, które przegląda 500 tys. użytkowników.W naszej bazie znajduje się ponad 100 sklepów z 15 kategorii. W samej Polsce zanotowała ponad 2 mln instalacji

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum