Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Najważniejsze wydarzenia na rynku e-commerce w 2016 roku

Co elektryzowało branżę handlu internetowego w mijającym roku? Do najważniejszych wydarzeń na polskim rynku e-commerce możemy zaliczyć m.in. sprzedaż Allegro, uruchomienie Amazon.de w języku polskim, zamknięcie sklepu alma24.pl oraz długo oczekiwane wejście sieci IKEA w kanał online.
Reklama

 ...a Amazon po polsku

Mniej więcej w tym samym czasie, gdy Allegro zmieniło właściciela, Amazon uruchomił polską wersję swojego sklepu. Po przejściu na stronę Amazon.de, wystarczy wybrać polską wersję językową.  Wprawdzie nie wszystkie elementy polskiej wersji strony Amazon zostały przetłumaczone na język polski, ale już teraz znajdziemy wiele pozycji dedykowanych na nasz rynek, a także polskojęzyczny dział obsługi klienta. Amazon zbudował już w Polsce tylko centra logistyczne, ale wciąż nie ma w naszym kraju oficjalnego przedstawicielstwa.

Czekamy na Alibabę
Na samym początku roku polską wersję serwisu uruchomił Aliexpress, a w przyszłym roku do Polski zawitać ma Alibaba. Ruchy dużych graczy pokazują, że polski rynek e-commerce liczy się na scenie międzynarodowej. Już co czwarty e-konsument kupuje na zagranicznych stronach www. Użytkownicy sieci z Polski najczęściej wymieniają Ebay. Markę tę podaje jedna czwarta ankietowanych (25 proc.). Na drugim miejscu pojawia się Amazon (11 proc.), a na trzecim AliExpress (7 proc.).

IKEA wreszcie w sieci
Na 2017 r. start sklepu internetowego zapowiedziała również IKEA, a w grudniu sieć uruchomiła pierwszy Punkt Odbioru Zamówień w centrum handlowym Turawa Park w Zawadzie k. Opola. POZ to kolejny etap realizacji strategii sprzedaży, dzięki której klienci będą mogli dokonać zakupu przez internet. W przyszłości IKEA planuje otwarcie kolejnych zewnętrznych punktów odbioru.
Testy sklepu internetowego IKEA mają uszyć w części miast na początku przyszłego roku r. Start systemu, który obejmie już zasięgiem całą Polskę zaplanowany jest na 2017 rok.

Powstała Grupa Mall
Fundusz Rockaway Capital przejął sieci galerii handlowych online Mall i utworzył międzynarodową Grupę Mall, która będzie koncentrować się i umacniać w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. W grupie poza galeriami Mall w 6 krajach europejskich są także sklepy specjalistyczne.

Powrót Merlina
Sklep internetowy Merlin.pl w połowie marca wznowił działalność. Firma odnowiła także współpracę z niektórymi dostawcami towarów. Merlin.pl należy obecnie do firmy Top Mall. Właściciele sieci - Czerwona Torebka - podpisali pod koniec listopada 2015 roku ze spółką Merlin.pl umowę handlową, która zakłada dzierżawę znaku towarowego oraz domeny internetowej. Nowy Merlin dysponuje ograniczonym asortymentem względem swojego poprzednika, trwają rozmowy z kolejnymi dostawcami.

Bez boomu w sektorze e-grocery
Analitycy DM PKO BP podkreślają, że handel żywnością przez Internet znajduje się w Polsce we wczesnej fazie rozwoju. Spodziewają się, że w najbliższych 5 latach rynek utrzyma dynamikę wzrostu na poziomach 20% rocznie, w 2020 r. wart będzie wart ponad 1,2 mld zł, a jego głównym motorem będą otwarcia sklepów online przez sieci handlowe, które do tej pory nie rozpoczęły jeszcze sprzedaży online.

Zamknięcie alma24.pl
Nie doczeka tego już e-sklep alma24.pl, który 27 października zakończył swoją działalność. Sklep oferował ok. 20 tys. produktów i prowadził dostawy na obszarze: Krakowa i okolic, Warszawy i okolic, Bydgoszczy, Częstochowy, Łodzi, Poznania, Szczecina, Śląska, Trójmiasta, Wrocławia oraz Tarnowa. 14 października 2016 r. Alma Market złożyła do Sądu Rejonowego dla Krakowa – Śródmieścia wniosek o ogłoszenie upadłości obejmującej likwidację majątku. Alma to już druga sieć po MarcPolu, która ogłosiła upadłość w tym roku.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.