Najważniejsze wydarzenia na rynku e-commerce w 2016 roku

Autor: dlahandlu.pl 30 grudnia 2016 09:24

Najważniejsze wydarzenia na rynku e-commerce w 2016 roku Fot. za Shutterstock.com

Co elektryzowało branżę handlu internetowego w mijającym roku? Do najważniejszych wydarzeń na polskim rynku e-commerce możemy zaliczyć m.in. sprzedaż Allegro, uruchomienie Amazon.de w języku polskim, zamknięcie sklepu alma24.pl oraz długo oczekiwane wejście sieci IKEA w kanał online.

eCarrefour się rozwija
Z kolei dobrze radzi sobie sklep internetowy eCarrefour.pl, który rozszerzył usługę click&collect. Zamówione produkty klienci mogą odebrać w 86 hipermarketach, zlokalizowanych w 26 miastach, na terenie 16 województw. Asortyment eCarrefour.pl wzrósł z początkowych 600 produktów do ponad 4 500 obecnie. eCarrefour.pl wprowadził też do asortymentu 12 000 produktów spożywczych. Ta usługa jest obecnie dostępna w wybranych dzielnicach Warszawy, ale docelowo dostawy obejmą największe miasta Polski.

Trudny rok dla InPostu 
W związku z prowadzoną w grupie InPost restrukturyzacją działalności w zakresie obsługi przesyłek listowych podjęto decyzję o likwidacji części stanowisk pracy. Zwolnienia mogą dotknąć ponad 1200 osób. InPost zawarł również z Ruchem ugodę w celu zakończenia wszelkich sporów związanych z wykonywaniem i rozwiązaniem umowy o współpracy. Zapłaci na rzecz sieci kiosków bezwarunkowo i bez jakichkolwiek zastrzeżeń 4,92 mln zł brutto. Firma zamierza się skoncentrować na usługach dla małych i średnich przedsiębiorców, a także branży kurierskiej, przede wszystkim obsłudze handlu internetowego, rozwijając sieć Paczkomatów w kraju i za granicą. We wrześniu w Piotrkowie Kujawskim został uruchomiony Paczkomat o numerze 2000.

Poczta stawia na e-handel
W e-commerce swojej przyszłości upatruje Poczta Polska, która temu sektorowi dedykuje coraz więcej usług. Pod koniec roku Poczta Polska nawiązała strategiczne partnerstwo ze sklepem Allegro. W listopadzie br. rozszerzyła swoją sieć click & collect o 1700 kiosków i saloników sieci RUCH. Usługa „Odbiór w Punkcie” obejmuje też 4100 placówek Poczty Polskiej i 1000 stacji paliw Orlen. Razem z punktami sieci RUCH klienci mają do dyspozycji blisko 7 tysięcy punktów odbioru paczek. Strategia Poczty Polskiej zakłada dalsze zwiększanie liczby punktów odbioru przesyłek – w 2017 r. ma być ich już 10 tys.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6935
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,25

  • Min

    0,85

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.