Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Najwięcej gazetek promocyjnych wydają supermarkety

Instytut badawczy ABR SESTA dokonał analizy strategii sieci handlowych pod względem wydawanych przez nie gazetek promocyjnych. Z badań wynika, że wszystkie monitorowane sieci w 2014 roku opublikowały razem ponad 5 tys. gazetek promocyjnych, co oznacza, że klienci otrzymywali tygodniowo około 100 gazetek.
Reklama

Zawierały one ogółem prawie 1,4 mln promocji. Najwięcej gazetek wydały supermarkety (1226), hipermarkety (695), sieci C&C (590), dyskonty (480) oraz drogerie (347).

W 2014 roku nastąpił wzrost liczby wydawanych gazetek w każdej z badanych sieci. Największy odnotowano w supermarketach oraz dyskontach. Wzrost ten wynika z dodatkowych ofert tematycznych lub skrócenia czasu obowiązywania promocji. Oferta tematyczna już nie tylko „podrzuca pomysły”, ale również zachęca klienta do dodatkowych zakupów. Natomiast promocja, która trwa krócej niż dwa tygodnie, skłania do częstszych odwiedzin sklepu oraz zwiększa kontakt z marką sklepu.

- Sieci walczą o klienta i próbują to robić na różne sposoby. Gazetka promocyjna ma za zadanie przyciągnąć jego uwagę, zaprezentować asortyment dostępny w sklepie, zachęcić do zrobienia zakupów w sieci czy podkreślić unikatowość oferty. W gazetkach coraz częściej umieszczane są treści wychodzące poza typową promocję produktów tj. przepisy, wywiady, ciekawostki, podróże.  Należy też wziąć pod uwagę, że oferty promocyjne to duże obciążenie dla sieci, ponieważ wiążą się m.in. ze zmianą ekspozycji, właściwym poziomem zatowarowania, czy zmianą w systemie kasowym - mówi Anna Ruman, wiceprezes instytutu badawczego ABR SESTA. 

W 2014 roku nastąpił również niewielki wzrost udziału w powierzchni gazetek dla produktów FMCG wydawanych przez dyskonty (40%). Natomiast hipermarkety i supermarkety stawiały większy nacisk na produkty świeże.

- Asortyment promowany w gazetkach jest wypadkową tego, co dana sieć posiada w sprzedaży i tego, co chce klientowi przekazać na swój temat. Większość oferty stanowią produkty szybkorotujące, takie jak żywność paczkowana, kosmetyki, detergenty, itp. Rośnie również udział produktów świeżych na wagę – mięsa, wędlin, warzyw, owoców, serów i ryb, dodaje Anna Ruman.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum