Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Najwięcej sprzedawców planuje obniżki do 30 proc. z okazji Czarnego Piątku

Najwięcej sprzedawców planuje w swoich sklepach obniżki cen do 30 proc. - wynika z badania przeprowadzonego z okazji Black Friday. Ponad połowa przedsiębiorców zamierza oferować promocje w dniach 26–29 listopada, a nie wyłącznie w piątek.
Reklama

Black Friday (Czarny Piątek) to coroczne amerykańskie święto konsumpcji, podczas którego sprzedawcy oferują rabaty i promocje. Przypada ono w ostatni piątek listopada, tuż po Święcie Dziękczynienia. Uznawany w Ameryce Północnej za dzień największych w roku wyprzedaży i obniżek cen, jest też kojarzony z rozpoczęciem przedświątecznych zakupów.

Według badania operatora płatności Tpay 90 proc. respondentów planując akcję sprzedażową z okazji Black Friday, chce obniżyć ceny; 30 proc. zapowiada darmową dostawę; a 20 proc. zamierza zaoferować bezpłatne, dodatkowe produkty lub usługi.

Z kolei co dziesiąty sprzedawca ma w planach przekazanie klientom kodów rabatowych; nikt natomiast nie planuje wydłużenia czasu na zwrot towaru lub jego wymianę. Nie widać również rozróżnienia pod względem wysokości okazji cenowych w zależności od typu klientów - zarówno dla nowych, jak i stałych, wszyscy sprzedawcy (100 proc.) planują takie same promocje, a najwięcej sklepów deklaruje, że będą one rzędu do 30 proc. (40 proc. odpowiedzi). Obniżki cen w ogóle nie planuje 10 proc. badanych sprzedawców.

Najwięcej przedsiębiorców (60 proc.) chce wprowadzić akcje promocyjne w swoich sklepach w terminie 26-29 listopada, tj. od piątku do poniedziałku włącznie, a 20 proc. - podczas Black Week, czyli 22-28 listopada.

"Tylko 10 proc. planuje promocje jedynie na dzień samego Black Friday, czyli piątek" - wskazano we wtorkowej informacji Tpay. Taki sam odsetek ma zamiar zorganizować wyprzedaż w dniach 26-28 listopada (cały weekend). Z kolei 10 proc. respondentów zaczyna akcje promocyjne z początkiem miesiąca, a planuje zakończyć 30 listopada.

Cytowany w informacji Paweł Działak z Tpay zwrócił uwagę, że najwięcej (60 proc.) sprzedawców oczekuje zwiększenia w ich sklepach liczby zamówień i wyższej średniej wartości koszyków. Według niego to dowód na to, że właściciele e-biznesów są optymistycznie nastawieni do akcji, które planują, przewidując pozytywny scenariusz sprzedażowy.

Zapytani o to, na co zwracają uwagę przed rozpoczęciem akcji sprzedażowej w Czarny Piątek, wszyscy przedsiębiorcy (100 proc.) wskazali na działania marketingowe, 70 proc. planuje działania związane z SEM i SEO (mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania - PAP), a po 60 proc. "odpowiednie zatowarowanie oraz przygotowanie na zwiększone potrzeby przy obsłudze klienta".

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.