Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Największą popularnością w Polsce nadal cieszą się jaja z chowu klatkowego

- Zakaz chowu klatkowego w UE odbije się na portfelu konsumenta, gdyż to on będzie miał ograniczony wybór i będzie musiał zapłacić więcej za jajo ze ściółki czy wolnego wybiegu- mówi nam Barbara Woźniak, pełnomocnik zarządu Ferm Drobiu Woźniak i prezes firmy Ovotek.
Reklama

W 2012 roku, w związku z nowymi wymogami prawnymi w UE, Fermy Woźniak dokonały ogromnej, wielomilionowej inwestycji w tzw. klatkę wzbogaconą.

- Wtedy wielu mniejszych przedsiębiorców nie podołało tej transformacji i zbankrutowało. Dlatego, mając to doświadczenie, organy unijne powinny równolegle prowadzić konsultacje z przedsiębiorcami, czy w ciągu najbliższych lat taki projekt jest w ogóle wykonalny. Tym bardziej że od ponad roku mamy pandemię Covid-19 i zapewne potrwa ona jeszcze kilka lat, do tego wielu hodowców walczy z grypą ptaków, która nadal dziesiątkuje stada w Europie i Azji (24 czerwca w Polsce odnotowano 337 ognisk) - dodaje Barbara Woźniak.

Pełnomocnik zarządu Ferm Drobiu Woźniak nie ukrywa, że kolejne systemowe zmiany, akurat w tym czasie, nie ułatwiają, już i tak bardzo trudnej sytuacji.

- Dlatego też dofinansowanie od państwa umożliwiłoby transformację i ją przyspieszyło. Nie zapominajmy też, że te zmiany odbiją się na portfelu konsumenta, gdyż to on będzie miał ograniczony wybór i będzie musiał zapłacić więcej za jajo ze ściółki czy z wolnego wybiegu. Według naszych badań i raportów cały czas największą popularnością w Polsce cieszą się jaja z chowu klatkowego. Jedynie w dużych miastach obserwujemy przewagę w sprzedaży jaj z chowu ściółkowego czy wolnego wybiegu - podsumowuje Barbara Woźniak.

Całość na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.