Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Najwyższe straty z tytułu kradzieży notują dyskonty oraz drogerie

Z raportu o poziomie kradzieży w obiektach handlowych w latach 2013-2014 (The Global Retail Theft Barometr od Checkpoint Systems) wynika, że straty z tytułu kradzieży w sieciach handlowych w całej Europie wynoszą 40,09 mld dolarów. Polska sklasyfikowana została na 11 miejscu wśród 24 badanych krajów (w tym 16-stu europejskich).
Reklama

Globalny wynik 1,29 proc. poziomu strat w handlu (sprzedaż detaliczna) odpowiada wartości 128,51 mld USD.

Raport wskazuje, że najwyższe straty (globalnie) odnotowały wg. rodzajów sklepu dyskonty (2,65%), apteki i drogerie (2,17%) oraz sklepy z artykułami i wyposarzeniem dla biur (1,60%). Jako przyczynę tych strat wskazuje się m.in. łatwość w dalszej odsprzedaży skradzionego mienia.

W Europie największym problemem okazują się: klienci sklepów odpowiadający za 39 proc. strat, błędy administracyjne - 25 proc., nieuczciwi pracownicy - 22 proc., nieprawidłowości u dostawców - 15 proc. W Polsce za 46,5 proc. kradzieży odpowiedzialni są klienci, 33,3 proc. - pracownicy, 14,4 proc. - dostawcy,a 5,2 proc. to błędy administracyjne.

W Europie 35 proc. kradzieży dokonywanych jest przez osoby w przedziale wiekowym 18-30 lat, a 30 proc. w przedziale 30-45 lat, co w sumie daje 65 proc. kradzieży dokonywanych przez osoby w przedziale wiekowym 18-45 lat.

The Global Retail Theft Barometer sklasyfikował również kraje pod względem wydatków na zapobieganie stratom. W wyniku globalnym poziom kradzieży do poziomu wydatków kształtuje się w stosunku 1,29% do 0,80% (jako proc. od przychodów).  W całokształcie zestawienia Polska zajmuje 23. pozycję z poziomem kradzieży do poziomu wydatków w stosunku 1,09% do 0,23% (jako % od przychodów) co odpowiada wydatkom rzędu 0,22 mln USD. W Polsce wydajemy o 0,57% mniej na zapobieganie stratom niż wskazuje na to średnia europejska.

Kradzieży w Polsce dokonują najczęście osoby w wieku 18-45 lat (65%). Prawie połowa badanych firm w Polsce padła ofiarą nadużyć w ostatnich 24 miesiącach. W Polsce (46%) nadużycia występowały częściej niż globalnie (37%) oraz w Europie Środkowo-Wschodniej (38%). W Polsce prawie co czwarty przedsiębiorca stracił do 3 mln zł, a co piąty nawet do 15 mln zł w ostatnich 24 miesiącach.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.