Narodowa sieć handlowa? To może się udać!

Autor: Tomasz Szacoń, ekspert ds. sprzedaży do sieci handlowych, właściciel RetailPoland Consulting 15 sierpnia 2020 20:55

Narodowa sieć handlowa? To może się udać! Idea narodowej sieci handlowej budzi emocje, fot. shutterstock

Narodowa sieć handlowa może się udać. Taki twór poszanuje polskich producentów i mam tu na myśli nie tylko rolników, ale też takie kategorie jak nabiał, alkohol czy słodycze. Mamy niezłych szkółkarzy, producentów mięsa, kosmetyków, a nawet elektroniki. W każdej kategorii, która jest częścią tortu rynku detalicznego, królem zawsze musi być ktoś z zagranicy, z obcym kapitałem. Można wnioskować, że to boli… i stąd właśnie pomysł na NŚH (Narodową Sieć Handlową). Skoro nazwy Polonez czy Polomarket są już zajęte, zaproponuję taką: Narodowa Sieć Handlowa KOWALSKI.

Wiele razy szkoliłem producentów warzyw i owoców. Znany jest mi rynek papryki, pomidorów, truskawek, borówki, cebuli, a nawet fasoli. Tutaj ceny zmieniają się raz w tygodniu – nie jest to łatwy rynek. Zazwyczaj po drodze do sieci handlowej jest kilku pośredników. Jeden skupuje, inny płucze, kolejny ma odpowiednie kartony z „Ryneczkiem Lidla”, a kolejny sprzedaje. Długi łańcuch sprawia, że cena końcowa powinna się podnieść, ale jest inaczej. Sieci nie chcą płacić więcej, więc to biedny rolnik musi sprzedać za niższą cenę. Tak – to patologia pośredników sprawia, że rolnicy pikietują i głośno krzyczą. Rozwiązaniem jest wyedukowanie ich, żeby sami zorganizowali się w grupę i sami pakowali plony. Ale wszyscy wiemy, że zmiana myślenia nie idzie tu jak po maśle… Ale jeśli w Dziale Zakupu NŚH znajdzie się ogarnięty zespół, który skróci łańcuch dostaw i weźmie „bezpośrednio” od rolnika, z pola, to dogodzi i jednej, i drugiej stronie. Konia z rzędem temu, kto to ogarnie.

„NŚH Kowalski” budzi emocje. Z PR-owego punktu widzenia to bardzo dobrze. Na razie jest to szkielet, ale jeśli ktoś ubierze to w ciało, to naprawdę może się udać. Kluczem do sukcesu może okazać się szerokość, a nie głębokość. Zadziałajmy szeroko, dogadzając szerokiej ilości konsumentów. Odrzućmy głębokość – podziały, negatywne emocje i skrajne poglądy, wtedy ludzie przyjdą i będą wydawać zarobione złotówki z radością.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Ms 2020-08-24 18:28:26

    Sklepy powinny powstawać przy stacjach paliw Orlen i Lotos ... z dużym parkingiem i wygodnym wjazdem i zjazdem ... w portfelu nieruchomości Orlen i lotos jest dużo atrakcyjnych miejsc ...

  • nowak 2020-08-21 16:31:59

    w prl była tak sieć handlowa - konsumy gdzie towary były dostepne dla milicjantów , ub -eków oraz żołnierzy lwp ... teraz też tak będzie dodatkowo zniżka -5% z legitymacją pis

  • BARAN 2020-08-19 21:35:30

    Jak czytam że jakiś BARAN w Krośnie znowu dał zgodę na kolejną Biedronke zamiast coś swojego to mnie hu..j chce strzelić a pod spodem podpisy że w końcu następny dobry sklep ?? Dramat po całości same ćwoki w tym posranym kraju nic nie potrafią zrobić obiecują przed wyborami a za chwilę się sprzedają za michę ryżu..MASAKRA.

ZOBACZ WSZYSTKIE (15)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5933

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    6,40

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.