Nawet 40 proc. zakupów online jest zwracanych do sklepów

Autor: dlahandlu.pl 14 grudnia 2020 10:18

Po fali dużych zakupów w listopadzie i grudniu następuje ogromna fala zwrotów. Analitycy przewidują, że nawet 40 procent zakupów online wraca do sprzedawców. Eksperci C.H. Robinson ostrzegają przed bezprecedensową presją na łańcuchy dostaw w grudniu i styczniu.

Z raportu PostNord wynika, że w 2019 roku co trzeci Polak kupujący w sieci deklarował, że zwrócił towar. To aż o 9 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej. Ze względu na kwitnący rynek e-commerce, oczekuje się, że wskaźniki te w 2020 roku będą jeszcze wyższe.

W Wielkiej Brytanii ponad trzy czwarte (78%) konsumentów zapoznaje się z warunkami zwrotu, zanim zdecyduje, gdzie zrobić zakupy. 2 stycznia procesowanych jest o 72% więcej zwrotów niż w każdy inny dzień grudnia.

Eksperci podkreślają, że firmy muszą upewnić się, że posiadają solidną strategię zarządzania zwrotami, pomoże im to zapewnić najlepszą możliwą obsługę klienta, a przede wszystkim zmaksymalizować odzyskanie jak największej wartości ze zwracanych towarów. Według nich zbieranie danych ma kluczowe znaczenie dla wszystkich, a więc sztuczna inteligencja oraz technologie analizy predykcyjnej będą miały do odegrania w tym roku znaczącą rolę. Do przeanalizowania będzie bowiem wiele informacji na temat milionów oczekiwanych zwrotów.

“Łańcuchy dostaw staną w obliczu chaosu, jeśli nieodpowiednio zarządzą zwrotami w tegorocznym okresie świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Istnieje realne ryzyko, że logistyka zostanie przytłoczona ogromnym wzrostem zwrotów ze sprzedaży online - mówi Arkadiusz Glinka, dyrektor ds. zarządzania produktem w C.H. Robinson Europe.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6211
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.