Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Neinver sprawdza jak sklepy obsługują klientów outletów

Pandemia skłoniła nas do zmiany scenariuszy badania, którymi podążają nasi tajemniczy klienci. Szczególny nacisk położyliśmy na zweryfikowanie jakości obsługi, bo kolejne lockdowny przyczyniły się do intensywnych zmian w zespołach sprzedażowych  – mówi Ewa Spychalska, International Retail Manager NEINVER.
Reklama
  • NEINVER podsumował wyniki najnowszych badań „Mystery Shopper” przeprowadzonych w całym portfolio outletów w Polsce. Anonimowi klienci szczegółowo przyglądali się działaniu centrów FACTORY, poszczególnych salonów outletowych i restauracji.
  • Uzyskany wynik to 81,6 procent, co stanowi wzrost o 2 punkty procentowe w porównaniu do poprzedniej edycji badania.

 

- Pandemia skłoniła nas do zmiany scenariuszy badania, którymi podążają nasi tajemniczy klienci. Szczególny nacisk położyliśmy na zweryfikowanie jakości obsługi, bo kolejne lockdowny przyczyniły się do intensywnych zmian w zespołach sprzedażowych. W porównaniu do badania przeprowadzonego jeszcze pół roku wcześniej widać, że ich zaangażowanie jest dużo lepsze, choć obszar do pracy jest nadal istotny  – mówi Ewa Spychalska, International Retail Manager NEINVER.     

 Anonimowe ankiety tajemniczego klienta w sklepie rozpoczynają się pytaniami już o sam wygląd witryny, czy oferta zachęcała do zakupów, następnie jak zostaliśmy powitani wchodząc i czy starano się wyjść naprzeciw naszym potrzebom zakupowym. Tu ważna jest szybka identyfikacja potrzeb i  sprawność obsługi. Tajemniczy klienci sprawdzają, czy sprzedawca podjął wszystkie kroki, by wizyta zakończyła się zakupem. Ważne jest też ogólne wrażenie z jakim klient opuszcza dany sklep, bo ono warunkuje często, czy będzie chciał jeszcze do niego wrócić. Ogólna ocena uzyskana dla sklepów wyniosła 78,8 procent. 

- W czasie gdy klienci mają obawy przed przebywaniem w miejscach, gdzie tłumnie gromadzą się ludzie  i ograniczają wizyty w sklepach relacja pomiędzy klientem i sprzedawcą powinna być dopracowana do perfekcji. Pozytywne doświadczenia zakupowe na miejscu to właśnie istotna wartość dodana w stosunku do handlu internetowego, który nie wymaga od nas wyjścia z domu– zaznacza Ewa Spychalska. 

Scenariusze badawcze dotyczące centrów handlowych rozpoczynają się już w drodze z domu na miejsce. Następnie oceniana jest organizacja parkingu i wreszcie wnętrza obiektu. Tajemniczy klienci sprawdzają, czy dobrze oznakowana jest droga dojazdowa, a potem komfort korzystania z samego parkingu, m.in. organizacja miejsc postojowych, oświetlenie i przejście do pasażu handlowego. Ankieta w centrum outlet wyczerpująco weryfikuje przestrzeganie procedur sanitarnych i czystość w poszczególnych częściach obiektu, kolejno działanie punktu informacyjnego i wsparcie ze strony pracowników, a także oznakowanie wewnątrz oraz ogólny komfort, atmosferę i bezpieczeństwo. Tu ocena sięgnęła 94,2 procent. Ocenie poddane zostały również restauracje, gdzie scenariusz badania jest podobny do oceny dokonywanej w sklepie. Dodatkowo sprawdzana jest jakość serwowanych posiłków. Tu ocena wyniosła 86,8 procent. 

Rekomendacje dla najemców

Kolejnym etapem po podsumowaniu wyników badań są spotkania z przedstawicielami marek, zarówno na poziomie globalnym, jak również z poszczególnymi, lokalnymi najemcami na miejscu. - Nasze rekomendacje dotyczą rzeczy ważnych i są  przyjmowane pozytywnie. Prawidłowe działanie zespołów sprzedażowych, organizacja sklepu i samego centrum mają kluczowy wpływ na poziom generowanej sprzedaży. Wszyscy doskonale zdają sobie z tego sprawę – podkreśla International Retail Manager NEINVER. 

Kolejne edycje badania „Mystery Shopper” zostały zaplanowane jeszcze w tym roku.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.