Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Nestlé podnosi ceny. Co napędza sprzedaż koncernu?

Nestlé twierdzi, że podnosi ceny „w sposób odpowiedzialny” i spodziewa się w tym roku wzrostu o 6 do 7 proc., napędzanego rosnącą sprzedażą kawy, karmy dla zwierząt i produktów roślinnych.
Reklama
  • Największy na świecie producent żywności ma za sobą solidny trzeci kwartał, w którym sprzedaż wzrosła o 6,5 proc.
  • Sprzedaż marek kawy Nescafé, Nespresso i Starbucks wypadła znakomicie. Karma dla zwierząt i produkty roślinne Garden Gourmet również osiągnęły dobre wyniki.

 

Wzrasta konsumpcja poza domem

Grupa zauważa odrodzenie konsumpcji poza domem, a także zwiększa koncentrację na e-commerce, który już teraz stanowi ponad 14 proc. sprzedaży.

Nestlé podnosi teraz swoje prognozy na cały rok: firma spodziewa się wzrostu o 6 do 7 proc. i utrzymania marży operacyjnej na poziomie 17,5 proc. Grupa stoi w obliczu rosnących kosztów, a co za tym idzie, w trzecim kwartale podniosła ceny o 2,1 proc.

- Odpowiedzialnie podnieśliśmy nasze ceny przy jednoczesnym utrzymaniu silnego, realnego wzrostu wewnętrznego -  powiedział dyrektor generalny Mark Schneider.

Więcej dużych międzynarodowych korporacji ogłosiło w ostatnich tygodniach znaczne podwyżki cen, wywołując zaniepokojenie wśród sprzedawców żywności, którzy nie będą mieli innego wyboru, jak przenieść podwyżki na konsumentów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.