Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Nestlé z mieszanymi uczuciami po pierwszym kwartale

Nestlé skorzystało z ograniczeń wywołanych przez Covid-19. Konsumenci kupowali produkty z dłuższym terminem przydatności do spożycia, co spowodowało 4,3 proc. wzrost sprzedaży organicznej. Wyższą sprzedaż obserwowano wszędzie, z wyjątkiem rynków rozwijających się i Azji: w Chinach nastąpił nawet dwucyfrowy spadek sprzedaży z powodu pandemii. Na dojrzałych rynkach wzrost organiczny osiągnął 7,4 proc., podczas gdy na rynkach wschodzących sprzedaż poprawiła się tylko o 0,5 proc. Ceny sprzedaży tymczasowo spadły o 0,4 proc., głównie z powodu promocji wprowadzonych w Ameryce Północnej.
Reklama

Efekty walutowe oraz niedawna sprzedaż Skin Health oraz segmentu branży lodów w Stanach Zjednoczonych silnie wpływają również na szwajcarską grupę: te dezinwestycje zmniejszyły sprzedaż o 4,7%, powodując spadek całkowitej sprzedaży grupy o 6,2% do 20,8 miliarda franków szwajcarskich (20 miliardów euro). Efekty walutowe spowodowały spadek sprzedaży o 5,8%.

Niemniej jednak grupa uważa, że ​​jest i pozostanie odporna: - Oczekujemy ciągłej poprawy organicznego wzrostu sprzedaży i leżącego u podstaw marży zysku operacyjnego z obrotu. Oczekujemy, że podstawowy zysk na akcję w stałej walucie i efektywność kapitałowa wzrośnie - podała spółka. W rezultacie Nestlé jest jedną z niewielu firm międzynarodowych, która obecnie trzyma się swojej pierwotnej prognozy na cały rok 2020.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum