Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Nestlé zrezygnuje z mięsnej spółki ze względu na trendy

Szwajcarski gigant żywnościowy Nestlé chce pozbyć się niemieckiej marki Herta. Firma nie wiąże przyszłości z produktami mięsnymi tej marki, ale zapewne zachowa "dywizję roślinną".
Reklama

Decyzja o zlikwidowaniu działu mięsa nie jest zaskakująca: od kilku lat Nestlé rozszerza swoją obecność na rynku substytutów mięsa, na przykład poprzez przejęcie amerykańskiego producenta żywności wegetariańskiej Sweet Earth.

Konsumpcja mięsa jest wszędzie pod presją: coraz więcej konsumentów szuka alternatyw, a rosnąca troska o środowisko powoduje, że duże firmy spożywcze modyfikują swoją strategię. - Tendencja do zwiększania konsumpcji produktów pochodzenia roślinnego będzie istnieć wiele lat, aby nadal rosnąć, będziemy musieli zmienić nasze podejście - mówi CEO Nestlé, Mark Schneider.

Herta jest częścią grupy Nestlé od 1984 roku. Poza mięsem sprzedaje również ciasta i produkty wegetariańskie. Te dwie ostatnie linie prawdopodobnie pozostaną ze szwajcarską korporacją, choć podejrzewa się, że pod inną nazwą. Marka jako całość reprezentuje roczny obrót w wysokości 600 milionów euro.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum