Nestlé zrezygnuje z mięsnej spółki ze względu na trendy

Decyzja o zlikwidowaniu działu mięsa nie jest zaskakująca: od kilku lat Nestlé rozszerza swoją obecność na rynku substytutów mięsa, na przykład poprzez przejęcie amerykańskiego producenta żywności wegetariańskiej Sweet Earth.
Konsumpcja mięsa jest wszędzie pod presją: coraz więcej konsumentów szuka alternatyw, a rosnąca troska o środowisko powoduje, że duże firmy spożywcze modyfikują swoją strategię. - Tendencja do zwiększania konsumpcji produktów pochodzenia roślinnego będzie istnieć wiele lat, aby nadal rosnąć, będziemy musieli zmienić nasze podejście - mówi CEO Nestlé, Mark Schneider.
Herta jest częścią grupy Nestlé od 1984 roku. Poza mięsem sprzedaje również ciasta i produkty wegetariańskie. Te dwie ostatnie linie prawdopodobnie pozostaną ze szwajcarską korporacją, choć podejrzewa się, że pod inną nazwą. Marka jako całość reprezentuje roczny obrót w wysokości 600 milionów euro.