Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Netto na FRSiH: Musimy odpowiadać na oczekiwania byłych klientów Tesco

Przejmując Tesco w 2020 roku po uzyskaniu zgody UOKiK przystąpiliśmy do przebudowy tych placówek. Wiedzieliśmy, że przejmujemy biznes, który nie inwestował w sklepy, czasem nawet kilkanaście lat. Zanurzyliśmy się w dane o klientach Netto i Tesco, które pokazały nam, że są między nimi różnice. Musimy odpowiadać na te oczekiwania - mówił podczas sesji "Nowa przyszłość handlu" Witold Baran, dyrektor handlowy Netto.
Reklama

- Duża cześć klientów Tesco była przywiązana do marki – mieli swój asortyment, ulubione lokalizacje. Oferując im nasz nowy model musieliśmy się zmierzyć z ich oczekiwaniami. Jesteśmy w połowie drogi –  obserwujemy, jak klienci reagują na zmiany, ale potrzebujemy czasu na szczegółową analizę. Widzimy, że klient Tesco oczekuje podobnego asortymentu, dlatego jedną z tendencji jest przesunięcie w kierunku premiumizacji – dodał panelista.

Netto odpowiada na trendy

Witold Baran wskazał również na inne rynkowe trendy istotne dla konsumentów.

- Alternatywy żywieniowe to ciągle rosnąca tendencja - rezygnujemy z mięsa, poszukujemy produktów warzywnych, stosujemy diety bezlaktozowe, bezglutenowe. Chcemy mieć szeroki wybór. Idąc tą ścieżką, wprowadziliśmy Półkę Zdrowia, liczącą obecnie 160 produktów, rozbudowujemy asortyment wegański i wegetariański. Widzimy też, że klienci chcą produktów polskich, regionalnych. Zwracamy uwagę na to, gdzie jest wytwarzany produkt   – mówił Witold Baran.

Netto idzie ścieżką zrównoważonego rozwoju

Netto chce być siecią zrównoważoną. – Klienci mówią, że jesteśmy odpowiedzialni za środowisko, naszą idee fixe jest zmniejszanie śladu węglowego i  redukowanie ilości plastiku. Chcielibyśmy pójść ścieżką realnego wpływu na środowisko. I tak np. rezygnujemy z opakowań biodegradowalnych, które bardzo długo się rozkładają na rzecz opakowań z recyklatu, w 100 proc. nadających się do recyklingu – wyjaśnił dyrektor handlowy Netto.

Czy klientów zmieniła pandemia? – Zwiększyła się wrażliwość na cenę i pilnowanie budżetu. Ta kwestia będzie dla konsumentów coraz istotniejsza. Do tego dochodzi galopująca inflacja. Nie chcemy przenosić rosnących kosztów na ceny dla klientów, szukamy oszczędności wewnątrz organizacji, m.in. w łańcuchach dostaw – mówił Witold Baran.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (6)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.