Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Netto otworzyło 200 sklepów, 188 z nich to placówki po Tesco

200 nowo otwartych sklepów, w tym 188 powstałych w procesie konwersji Tesco, dwa nowe centra dystrybucji, blisko 40 placówek z kasami samoobsługowymi, prawie 600 sklepów funkcjonujących na koniec roku – tak w skrócie można podsumować mijający rok działalności sieci Netto w Polsce.
Reklama

30 grudnia zostanie otwarty ostatnie w tym roku Netto. Tym samym bilans otwarć nowych placówek w 2021 r. osiągnie poziom 200 sklepów.

200 sklepów Netto w 12 miesięcy

– Rok 2021 zamykamy z dużą satysfakcją jeśli chodzi o rozwój naszej sieci. 200 sklepów w 12 miesięcy to średnio 16-17 otwarć miesięcznie. To olbrzymie przedsięwzięcie, które wymagało wkładu i zaangażowania we wszystkich obszarach naszego biznesu. Ale udało się, a dzięki temu Netto urosło z niespełna 400 do blisko 600 sklepów w ciągu jednego roku – mówi Jerzy Tymofiejew, Chief Investment Officer Netto Polska. – Motorem napędowym rozwoju sieci była bez wątpienia integracja Tesco i Netto. Aż 188 sklepów, w tym ten otwierany 30 grudnia w Rogoźnie, są efektem trwającego procesu konwersji.

Tesco motorem napędowym

Transformacja Tesco ruszyła 16 marca 2021 r. wraz z wydaniem przez UOKiK ostatecznej zgody na przejęcie 301 sklepów i dwóch centrów dystrybucji Tesco przez Salling Group, właściciela sieci Netto. Otwarcie pierwszych czterech sklepów Netto w miejsce Tesco nastąpiło niespełna dwa miesiące później, 27 maja. Tego samego dnia liczba sklepów Netto w Polsce przekroczyła 400, a zaledwie cztery miesiące później wynosiła już 500 placówek. 

– Przejęcie polskiej części biznesu Tesco pozwoliło nam zdecydowanie przyspieszyć wzrost naszej sieci w Polsce – mówi Jerzy Tymofiejew. – Szczególnie cieszy nas rozwój w regionach, w których do tej pory sieć Netto właściwie nie istniała, m.in. na wschodzie kraju. Weszliśmy także do kilku dużych miast, otwierając w nich nasze pierwsze sklepy. Tak było np. z Krakowem, z którego wywodziło się Tesco. Dziś funkcjonują tam już cztery sklepy naszej sieci, cieszące się dużą popularnością wśród mieszkańców miasta.

Najwięcej nowych sklepów Netto w ramach konwersji powstało w województwach śląskim (28 placówek), mazowieckim (25) i małopolskim (24). Z kolei wśród miast liderami są Łódź, która wzbogaciła się o siedem nowych sklepów Netto, Warszawa (pięć), Bielsko-Biała i Kraków (oba miasta po cztery).

Transformacja szybsza niż zakładano

Początkowy plan zakładał konwersję ponad 150 sklepów do końca 2021 r. Jednak sprawny przebieg procesu, zaangażowanie i profesjonalizm zespołów projektowych i współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi pozwoliła na zwiększenie dynamiki integracji sieci Tesco z Netto i osiągnięcie tego kamienia milowego już w połowie listopada. Ostatni sklep Netto 3.0 w miejsce dawnego sklepu Tesco w tym roku zostanie otwarty 30 grudnia w Rogoźnie. 

Przejęcie polskiej części biznesu Tesco pozwoliło Netto na pozyskanie także dwóch centrów dystrybucji – w Gliwicach i w Teresinie, które od listopada zaopatrują wyłącznie sklepy Netto.

Blisko 600 sklepów Netto

Netto nie zapomina o otwieraniu całkowicie nowych sklepów. Obok 188 skonwertowanych placówek, 12 powstało w ramach rozwoju organicznego. Nowe sklepy otwarto głównie jako obiekty wolnostojące. Niektóre, jak np. sklep w Oświęcimiu przy ul. Legionów, w Rogoźnie przy ul. Fabrycznej czy w Ostrowie Wielkopolskim przy ul. Kaliskiej, działają w obrębie parków lub galerii handlowych. 

– Jednym z ciekawszych projektów w tym roku było otwarcie pierwszego sklepu Netto w formacie convenience. Na 380 mkw powierzchni oferujemy najpopularniejsze, najchętniej kupowane produkty spożywcze. To nasza odpowiedź na zapotrzebowanie klientów, zwłaszcza w dużych miastach, na sklepy obecne po sąsiedzku, które umożliwiają szybkie zakupy – komentuje Jerzy Tymofiejew – Dziś, po kilku miesiącach działania sklepu, możemy powiedzieć, że to w naszej ocenie interesujący kierunek rozwoju – dodaje.

Łącznie Netto kończy rok 2021 z prawie 600 sklepami zlokalizowanymi w całym kraju. Proces konwersji będzie kontynuowany także w przyszłym roku. Pierwsze sklepy Netto 3.0 po transformacji Tesco w 2022 r. zostaną otwarte w drugiej połowie stycznia. W całym przyszłym roku Netto planuje otworzyć ok. 70 sklepów, w tym ok. 10–15 placówek powstałych w ramach rozwoju organicznego.

Kasy samoobsługowe w Netto

W 2021 r. sieć zainwestowała również w dalsze unowocześnianie swoich placówek, wyposażając pierwsze sklepy w wygodne kasy samoobsługowe. Obecnie udogodnienie to dostępne jest już w blisko 40 sklepach Netto, a plany sieci na 2022 r. pozwolą na zaoferowanie tego rozwiązanie kolejnym klientom. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.