Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Netto Polska: Obecna sytuacja nie zmienia naszych planów strategicznych

- Obecnie sklepy sieci Netto znajdują się głównie na północy i zachodzie kraju, a także w centralnej Polsce. Wynika to przede wszystkim z lokalizacji naszych centrów dystrybucyjnych. Dzięki przejęciu Tesco zyskamy możliwość rozwoju sieci w całej Polsce, również na wschodzie kraju, gdzie do tej pory byliśmy nieobecni – mówi Janusz Stroka, prezes Netto Polska.
Reklama

Jak wskazuje Janusz Stroka, usytuowanie zarówno sklepów, jak i centrów dystrybucyjnych Netto oraz Tesco jest dobrze dopasowane i uzupełnia się. - To dla nas szansa na osiągnięcie skali, w której możemy w pełni wykorzystać naszą sprawdzoną koncepcję biznesową. Mogę też dodać, że ekspansja naszej sieci na nowych obszarach spotyka się z bardzo dużym zainteresowaniem i daje nam szansę na stworzenie silnej pozycji Netto w Polsce – dodaje.

Netto Polska spodziewa się, że zgoda UOKiK na przejęcie sieci Tesco zostanie udzielona w czwartym kwartale tego roku. Po uzyskaniu zgody, Netto będzie mogło przystąpić do realizacji umowy dotyczącej przejęcia placówek Tesco. Do tego czasu firma koncentruje się na opracowywaniu planu dla każdego z przejętych sklepów i przygotowaniu dalszych działań.

Wszystkie przejmowane przez Netto placówki zostaną odnowione zgodnie z koncepcją 3.0. Stanie się to nie później niż 1,5 roku po sfinalizowaniu umowy. Do momentu zmiany brandu, 301 sklepów, które obejmuje porozumienie, będzie działało nadal pod szyldem Tesco.

- Rozwój Netto w Polsce jest jednym z kluczowych punktów strategii Salling Group. Naszym priorytetem jest dotarcie do klientów poprzez zwiększenie skali działalności, a w konsekwencji umocnienie pozycji jako jednego z liderów na rynku dyskontów w kraju. W związku z tym, jeśli widzimy przestrzeń do rozwoju, staramy się tę szansę wykorzystać jak najlepiej. Przejęcie sklepów Tesco oraz dodanie ich do naszej istniejącej sieci w Polsce to ważny krok, który te założenia pozwala zrealizować. Obecna sytuacja epidemiologiczna, choć oczywiście ma istotny wpływ na bieżące funkcjonowanie sklepów, nie rzutuje na nasze dalekosiężne plany oraz realizację celów strategicznych – mówi Janusz Stroka.

Prezes Netto Polska zapewnia, że większość sklepów Tesco objętych porozumieniem pasuje do konceptu 3.0. Część z nich będzie jednak musiała zostać przebudowana i zmniejszona tak, aby mogła być dostosowana do modelu nowoczesnego sklepu dyskontowego.

Janusz Stroka odniósł się także do możliwości otworzenia w Polsce sklepu internetowego. Według niego, nie jest to obecnie priorytetem. - Salling Group testuje obecnie kilka rozwiązań z zakresu e-commerce, rozwijając między innymi własny model sklepu internetowego Netto Fillop. Oczywiście nieustannie się temu przyglądamy, ale w tej chwili koncentrujemy się przede wszystkim na dwóch priorytetowych dla nas kwestiach – działaniach związanych z przejęciem Tesco w Polsce, a także na remodelingach naszych sklepów stacjonarnych. Do końca tego roku planujemy odnowić bowiem ponad 30 starszych placówek i przekształcić je w Netto 3.0 - mówi Janusz Stroka.

Firmy Salling Group i Tesco Polska w czerwcu porozumiały się w sprawie przejęcia całości działalności spółki – w tym jej sklepów i magazynów. Transakcja objęła przejęcie 301 sklepów i dwóch magazynów. W ramach umowy około 7 tys. pracowników Tesco zostanie przeniesionych do Salling Group. Wartość transakcji jest równa Enterprise Value (EV) w wysokości 900 mln zł. Grupa Salling przeznaczy 1 mld zł na rebranding i modernizację sklepów przejętych sklepów. Z transakcji wyłączono 19 placówek.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum