PARTNER PORTALU

Netto Polska: Obecna sytuacja nie zmienia naszych planów strategicznych

Autor: dlahandlu.pl 20 października 2020 12:48

Netto Polska: Obecna sytuacja nie zmienia naszych planów strategicznych Netto Polska spodziewa się, że zgoda UOKiK na przejęcie sieci Tesco zostanie udzielona w czwartym kwartale tego roku. Na zdj. Janusz Stroka, prezes Netto Polska. Fot. materiały prasowe

- Obecnie sklepy sieci Netto znajdują się głównie na północy i zachodzie kraju, a także w centralnej Polsce. Wynika to przede wszystkim z lokalizacji naszych centrów dystrybucyjnych. Dzięki przejęciu Tesco zyskamy możliwość rozwoju sieci w całej Polsce, również na wschodzie kraju, gdzie do tej pory byliśmy nieobecni – mówi Janusz Stroka, prezes Netto Polska.

Jak wskazuje Janusz Stroka, usytuowanie zarówno sklepów, jak i centrów dystrybucyjnych Netto oraz Tesco jest dobrze dopasowane i uzupełnia się. - To dla nas szansa na osiągnięcie skali, w której możemy w pełni wykorzystać naszą sprawdzoną koncepcję biznesową. Mogę też dodać, że ekspansja naszej sieci na nowych obszarach spotyka się z bardzo dużym zainteresowaniem i daje nam szansę na stworzenie silnej pozycji Netto w Polsce – dodaje.

Netto Polska spodziewa się, że zgoda UOKiK na przejęcie sieci Tesco zostanie udzielona w czwartym kwartale tego roku. Po uzyskaniu zgody, Netto będzie mogło przystąpić do realizacji umowy dotyczącej przejęcia placówek Tesco. Do tego czasu firma koncentruje się na opracowywaniu planu dla każdego z przejętych sklepów i przygotowaniu dalszych działań.

Wszystkie przejmowane przez Netto placówki zostaną odnowione zgodnie z koncepcją 3.0. Stanie się to nie później niż 1,5 roku po sfinalizowaniu umowy. Do momentu zmiany brandu, 301 sklepów, które obejmuje porozumienie, będzie działało nadal pod szyldem Tesco.

- Rozwój Netto w Polsce jest jednym z kluczowych punktów strategii Salling Group. Naszym priorytetem jest dotarcie do klientów poprzez zwiększenie skali działalności, a w konsekwencji umocnienie pozycji jako jednego z liderów na rynku dyskontów w kraju. W związku z tym, jeśli widzimy przestrzeń do rozwoju, staramy się tę szansę wykorzystać jak najlepiej. Przejęcie sklepów Tesco oraz dodanie ich do naszej istniejącej sieci w Polsce to ważny krok, który te założenia pozwala zrealizować. Obecna sytuacja epidemiologiczna, choć oczywiście ma istotny wpływ na bieżące funkcjonowanie sklepów, nie rzutuje na nasze dalekosiężne plany oraz realizację celów strategicznych – mówi Janusz Stroka.

Prezes Netto Polska zapewnia, że większość sklepów Tesco objętych porozumieniem pasuje do konceptu 3.0. Część z nich będzie jednak musiała zostać przebudowana i zmniejszona tak, aby mogła być dostosowana do modelu nowoczesnego sklepu dyskontowego.

Janusz Stroka odniósł się także do możliwości otworzenia w Polsce sklepu internetowego. Według niego, nie jest to obecnie priorytetem. - Salling Group testuje obecnie kilka rozwiązań z zakresu e-commerce, rozwijając między innymi własny model sklepu internetowego Netto Fillop. Oczywiście nieustannie się temu przyglądamy, ale w tej chwili koncentrujemy się przede wszystkim na dwóch priorytetowych dla nas kwestiach – działaniach związanych z przejęciem Tesco w Polsce, a także na remodelingach naszych sklepów stacjonarnych. Do końca tego roku planujemy odnowić bowiem ponad 30 starszych placówek i przekształcić je w Netto 3.0 - mówi Janusz Stroka.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7407
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    0,39

  • Śr

    0,28

  • Min

    0,23

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.