Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Netto przyspiesza. Technologie i modernizacje sklepów priorytetem sieci

Duńska sieć dyskontów Netto widzi w Polsce rynek z dużym potencjałem. Wzrostom sprzedaży mają sprzyjać inwestycje w asortyment, modernizacje sklepów oraz rozwiązania technologiczne. Sieć zapowiada również zwiększenie tempa ekspansji.
Reklama

W kwietniu br. Dansk Supermarked podał wyniki finansowe za 2016 rok. Przychody Grupy wzrosły o 0,7 proc. (1,2 proc. w walucie lokalnej) i wyniosły 57,9 mld DKK. Jedynie w Danii dochody zostały zniesione o kwotę 536 milionów DKK. Zysk EBIT w wysokości 2,2 mld DKK ugruntował pozycję Dansk Supermarked Group jako silnego finansowo.

W minionym roku  właściciel sieci Netto inwestował w digitalizację firmy. Prezes Dansk Supermarked Group Per Bank podkreślał, że dalszy wzrost zapewnią firmie innowacyjne inicjatywy, które poprawiają codzienne życie klientów przy jednoczesnym utrzymywaniu przez sieć konkurencyjnych cen. - W nadchodzących latach umocnimy naszą pozycję w Danii poprzez poprawę wykorzystania cyfrowych możliwości i kontynuowanie inwestycji w nasze sklepy fizyczne. Ponadto zwiększymy tempo ekspansji w Szwecji i Polsce, gdzie nadal widzimy duże możliwości dla Netto - mówił Per Bank.

Modernizacja sklepów z największym potencjałem sprzedażowym
Na poparcie tych słów Dansk Supermarked mianował byłego dyrektora generalnego sieci B&Q w Wielkiej Brytanii i Irlandii na nowego dyrektora Netto International. Michael Loeve będzie odpowiedzialny za operacje Netto w Danii, Niemczech, Polsce i Szwecji. W tych krajach działa ok. 1300 sklepów z szyldem Netto.

Dyskonter rozpoczął również program modernizacji swoich sklepów w Polsce, która jest drugim co do wielkości międzynarodowym rynkiem firmy. W pierwszej połowie 2017 roku wyremontowanych zostanie około 60 sklepów – informowała sieć. Modernizacją zostaną objęte sklepy, które wyróżniają się najwyższym potencjałem wzrostu sprzedaży.

Najważniejsze zmiany obejmują: utworzenie specjalnych stref świeżych produktów, stworzenie unikalnej oferty 140 organicznych, bezglutenowych i bezcukrowych produktów, szerszy asortyment mięs, ryb i mrożonek, modernizację stref piekarniczych (m.in. podświetlane półki, łatwiejszy dostęp do produktów lokalnych dostawców) oraz lepszą ekspozycją produktów o krótkim terminie przydatności do spożycia. - Te niezwykle ważne zmiany w naszych sklepach odpowiadają na potrzeby i oczekiwania dzisiejszych konsumentów, którzy poszukują produktów świeżych i smacznych, a jednocześnie nie chcą lub nie mogą poświęcać za dużo czasu na zakupy - komentuje Mariola Skolimowska, PR Manager sieci.

Przypomnijmy, że 2 lutego po gruntownym remoncie został oddany do użytku pierwszy sklep Netto, który powstał w Polsce 22 lata temu. Placówka znajduje się w domu handlowym Domus w szczecińskiej dzielnicy Dąbie. Sklep został powiększony o ponad 100mkw. Netto zaskoczyło powiększoną, doświetloną, lepiej oznakowaną i uporządkowaną salą sprzedaży. Tuż za strefą kas została ulokowana strefa produktów świeżych z doświetloną wyspą owocowo-warzywną oraz dużą chłodnią na sałatki, produkty wege, zioła. Przy wejściu do sali sprzedaży umieszczono Półkę Zdrowia z unikalną ofertą ok. 140 produktów BIO, bezglutenowych, bezlaktozowych i bezcukrowych, a wewnątrz sklepu przybyło lodówek ze stale poszerzanym asortymentem mięsnym, rybnym oraz różnego rodzaju mrożonkami.

Netto ma w Polsce ponad 360 sklepów. W tym roku pisaliśmy m.in. o rozpoczęciu budowy marketu sieci w Warce oraz budowie pawilonu handlowego w Dąbrowie Górniczej.

14 marca br. informowaliśmy z kolei o umowie przedwstępnej pomiędzy Netto sp. z o.o. a Tower Investments S.A., na mocy której Netto ma kupić cztery działki o łącznej powierzchni 4.186 mkw. zlokalizowanych w Warszawie przy ulicy Swarożyca.

Umowa przyrzeczona ma zostać zawarta nie później jednak niż 1 czerwca 2018 r. Cena sprzedaży ustalona została na 5,62 mln zł.

Fokus na klienta
Jednym z najważniejszych narzędzi wsparcia sprzedaży jest w Netto systematyczne sprawdzanie poziomu zadowolenia klientów oraz poznawanie ich opinii na różne tematy związane z procesem zakupowym. - Te badania realizujemy od półtora roku z wykorzystaniem systemu ankietowania Opinello, który pozwala nam na bieżąco weryfikować trendy, jak też potrzeby klientów sieci sklepów Netto – powiedziała Mariola Skolimowska, PR Manager Netto Polska.

W ramach ankiety badany jest też wskaźnik NPS – to z kolei narzędzie pozwalające na ocenę lojalności klientów. W planowaniu działań wspierających sprzedaż dużą rolę odgrywa także analiza wyników sprzedaży, która w Netto odbywa się w systemie SAP.

Będąc w samym sklepie, dla klienta liczy się jego wnętrze, sposób ustawienia półek, koszy i regałów z produktami. - Wygodny dostęp do podstawowych produktów jest bardzo ważny, szczególnie w trakcie codziennych zakupów, dlatego sukcesywnie modernizujemy nasze placówki, dostosowując je do potrzeb naszych klientów. Klienci mogą robić zakupy w odnowionych punktach, w których ograniczeniu uległa liczba palet na rzecz wygodnych półek. Dodatkowo wyeksponowaliśmy miejsca ze świeżą żywnością (powstały doświetlone wyspy owocowo-warzywne) i pojawiły się także nowe, podświetlane półki na pieczywo - taki sposób ułożenia produktów w sklepie zachęca potencjalnego klienta do zakupów oraz pozwala mu szybko i sprawnie znaleźć rzeczy, których potrzebuje. Wsparcie sprzedaży wiąże się także ze stałym rozwojem oferty, a także dostosowywaniem jej do potrzeb klientów najnowszych i trendów – mówi Mariola Skolimowska.

– Wykorzystanie nowych technologii to bez wątpienia ważny aspekt rozwoju w wielu dziedzinach gospodarki, jednak, jeżeli chodzi o Netto, stawiamy na bezpośredni kontakt na linii sprzedawca – klient. Wierzymy, że dzięki temu osoby odwiedzające sklep Netto mogą robić zakupy w komfortowych warunkach oraz w każdej sytuacji mogą liczyć na profesjonalną obsługę i pomoc ze strony załogi. Tego rodzaju personalnej, osobistej pomocy nie są w stanie zapewnić klientom maszyny, takie jak kasy samoobsługowe – tłumaczy Sławomir Nitek, dyrektor operacyjny Netto.

Dodaje, że Netto jest jak najbardziej otwarte na wykorzystanie nowych technologii, które mogą ułatwić proces sprzedażowy. – Jako jedni z pierwszych wprowadziliśmy płatność kartami, a od ubiegłego roku nasi klienci mogą korzystać z systemu Android Pay – wyjaśnia Sławomir Nitek.

Jego zdaniem nowe technologie mają ogromny wpływ na komunikację z klientami. – O roli kanałów social media nikomu dzisiaj nie trzeba mówić, ale powoli zmieniają się także oczekiwania klientów jeśli chodzi o prezentacje oferty handlowej – tłumaczy dyrektor operacyjny Netto.

Rynek pracownika w Netto
Sieci handlowe sukcesywnie podnoszą wynagrodzenia swoich pracowników. Podobnie stało się w przypadku duńskiego dyskontera.

 – Nie można nie widzieć pozytywnego wpływu wyższych wynagrodzeń na gospodarkę. Jednak musimy pamiętać także o tym, że więcej pieniędzy na płace to także wyższe koszty pracownicze, a rentowność biznesu jest podstawą funkcjonowania każdej firmy – mówił w rozmowie z portalem PulsHR.pl Roman Borecki, HR Manager Netto Polska.

 – Od ubiegłego roku sukcesywnie wprowadzamy wyższe wynagrodzenia dla naszych załóg. Podwyżki – w zależności od regionu - wynoszą od 10 do 20 proc. Obecnie sprzedawcy w sklepach mogą liczyć na pensje od 2,4 do 2,7 tys. zł brutto, w aglomeracjach nawet wyższe, przy czym należy pamiętać, że w niektórych lokalizacjach do tej kwoty wliczona jest premia absencyjna. Została ona wprowadzona już w dwóch trzecich naszych sklepów, a do końca lipca będzie obowiązywała we wszystkich. Oprócz tego, mamy różnorodne systemy premiowania, nagród, bonusów i innych benefitów, które wpływają na atrakcyjność wynagrodzenia - dodaje.

 – Jak co roku dokonujemy przeglądu systemów wynagradzania i dostosowujemy je do wymagań rynku. Sukcesywnie podnosimy pensje pracownikom. Wysokość podwyżek jest i będzie zróżnicowana w zależności od wymagań lokalnych rynków pracy, a niekiedy nawet pojedynczych sklepów - mówi Roman Borecki. – Najwyższa rotacja panuje wśród osób mających najkrótszy staż pracy, ale u nas wskaźnik rotacji poprawił się, co nas bardzo cieszy - dodaje Borecki.

Zmiany asortymentowe
W tym roku Netto poczyniło wprowadziło wiele nowości produktowych, odpowiadając tym samym na konsumenckie trendy.

Od tego roku rozszerzona Zdrowa Półka jest obecna we wszystkich sklepach Netto. Wszystkie produkty – a jest ich ponad 140 - zostały zebrane w jednym miejscu, podzielone na kategorie oraz oznaczone kolorami: czerwony to zdrowa alternatywa, niebieski: produkty bez cukru, pomarańczowy: bez glutenu, a zielony: ekologiczne. - Na bieżąco będziemy uzupełniać Zdrową Półkę o produkty, których nasi klienci poszukują, a które niełatwo kupić - mówi Mariola Skolimowska, PR Manager Netto Polska. – I tak, można u nas obecnie zaopatrzyć się m.in. w młody jęczmień, spirulinę BIO, sok z acai, czy ekologiczny mus kokosowy.

W stałej ofercie sieci pojawiły się też artykuły z kategorii „Wege”. Oferta stanowi rozwinięcie koncepcji Zdrowy Wybór, której częścią jest ciesząca się popularnością "Zdrowa Półka". Klienci mogą na niej znaleźć propozycje bezglutenowe, bezcukrowe, przyjazne alergikom, czy też eko. Z kolei artykuły z kategorii “Wege” znalazły swoje miejsce na oznakowanych półkach w szafach chłodniczych.

Dostępne w Netto produkty “Wege” to między innymi pasztety warzywne, które z powodzeniem zastąpią te tradycyjne. Kremowe pasty z pestkami dyni lub słonecznikiem, czy klasyczny hummus to z kolei propozycja na smaczną i zdrową przekąskę. W ofercie dostępne są też parówki sojowe klasyczne oraz wędzone, plastry włoskie vege, plastry z warzywami, tofu naturalne, zupy warzywne.

Netto rozszerzyło również swój asortyment o produkty marki własnej Bergio oznaczone przekreślonym, zielonym kłosem. Oznacza to, że dostępne w ofercie wędliny są całkowicie bezpieczne dla osób chorujących na celiakię, a także dla tych, którzy chcą wyeliminować gluten ze swojej diety.

Współpracę z siecią nawiązała także firma Gzella. Obecnie w stałym asortymencie sieci Netto znajdziemy 8 produktów tej firmy.

Klienci poszukujący wędlin z Borów Tucholskich w sieci Netto mogą wybrać aktualnie Kaszankę Meksykańska, Kiełbasę z Czosnkiem Niedźwiedzim, Pasztetową z Borowikami, Pasztetową Lux, Serdelkę z Borów, Kindziuk dojrzewający w plastrach, bezglutenową Szynkę od Dawien Dawna mini, a także obecnie flagowy produkt firmy – Kiszkę Ziemniaczaną wyprodukowaną z polskich ziemniaków, mięsa i boczku wieprzowego.

Netto podjęło również decyzję o wycofaniu ze swojej oferty jaj z chowu klatkowego. Jaja, które pochodzą od kur hodowanych w małych, ciasnych klatkach i karmionych często paszą z antybiotykami znikną ze sklepów do 2025 roku. Już teraz klienci Netto w sklepach sieci znajdą alternatywę dla „trójek” z chowu klatkowego, którą stanowią jajka pochodzące z chowu wolnowybiegowego, ściółkowego oraz ekologicznego. W ciągu ośmiu lat „trójki” całkowicie znikną z półek Netto.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.