Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Netto rezygnuje z plastikowych doniczek na sałatę

Już w tym miesiącu we wszystkich sklepach Netto pojawią się biodegradowalne doniczki na sałatę. Tym samym detalista rezygnuje z plastikowych doniczek, czego skutkiem będzie ograniczenie aż 3 ton plastiku rocznie.
Reklama

Netto postanowiło zminimalizować ilość wykorzystywanego plastiku. Sieć zdecydowała się na całkowite wycofanie plastikowych doniczek na sałatę, wprowadzając ich biodegradowalne odpowiedniki, wykonane z celulozy pochodzącej z certyfikowanych plantacji leśnych. Dzięki zmianom wprowadzonym przez Netto, rocznie do produkcji trafi aż pół miliona plastikowych doniczek mniej.

Biodegradowalna doniczka ma niższy ślad węglowy od tej wykonanej z plastiku, co wpłynie pozytywnie nie tylko na ograniczenie odpadów, ale również na produkcję dwutlenku węgla. Sałatę w doniczce bio można również z łatwością przesadzić do ogrodu, by dalej cieszyć się produktem. Ma to wpływ na ograniczenie marnowania żywności oraz zredukowanie ilości produkowanych odpadów.
Wycofanie plastikowych doniczek na sałatę to jeden z wielu kroków sieci w celu zminimalizowania ilości produkowanego plastiku. W ostatnim czasie Netto wycofało także plastikowe patyczki marki własnej Lovena, wprowadzając ich bambusowe odpowiedniki. Ze sklepów Netto zniknęły również plastikowe przekładki w pomidorach, które zostały zastąpione tekturowymi, co znacząco wpłynęło na zmniejszenie ilości plastiku emitowanego do środowiska. Netto zapowiada, że kolejnym krokiem sieci będzie wycofanie plastikowej folii na warzywa sprzedawane w doniczkach i wprowadzenie biodegradowalnych lub tekturowych opakowań.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.