Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Nie "wegańskie" a "roślinne" - dobra nazwa kluczem do sprzedaży

Aż 73 proc. Polaków jest skłonnych ograniczyć spożycie mięsa na rzecz jego roślinnych alternatyw, jeśli produkty spełniać będą ich oczekiwania. Odpowiednio 49,6 proc. i 23,4 proc. raczej i zdecydowanie deklaruje wskazane działanie. To oznacza, że 3 na 4 Polaków to osoby, które od ograniczenia spożycia mięsa dzieli niska dostępność dobrej jakości roślinnych produktów - to wnioski z badania przeprowadzonego przez Panel Ariadna na zlecenie RoślinnieJemy.
Reklama

Odsetek ten jest wyższy u kobiet (75,3%) niż u mężczyzn (70,2%). Kobiety też są do tych zmian bardziej przekonane (28,4% odpowiedzi “zdecydowanie tak” wśród kobiet; 17,6% wśród mężczyzn). Tylko 2,8% Polaków jest zdecydowanie negatywnie nastawionych do ograniczania spożycia mięsa również w wypadku, gdyby jego substytuty spełniały wszelkie oczekiwania.

Zarówno w przypadku osób młodych, jak i starszych ok. 70% badanych jest raczej skłonnych do zmian w swoim jadłospisie. Najwyższy odsetek osób, które są skłonne ograniczyć spożycie mięsa na rzecz jego roślinnych alternatyw przypada na osoby w wieku 45-54. Można przypuszczać, że w tym przypadku kwestie zdrowotne mogą być głównym motywatorem do zmniejszenia ilości mięsa w codziennej diecie.

Czytaj także: Jakich produktów roślinnych oczekują Polacy?

Aby produkt zyskał przychylność konsumentów koniecznie jest nie tylko wybranie komunikatu promocyjnego, który nie wyklucza starszych grup wiekowych, ale również wybór odpowiedniej nazwy produktu. Kolejne badania produktów roślinnych na świecie udowadniają, że powszechne na rynku etykiety jednoznacznie komunikujące „wegańskość” produktów lub brak któregoś z redukowanych w diecie składników wcale nie zachęcają klientów do ich zakupu.

Wyniki badania przeprowadzonego przez Panel Ariadna wskazują na większą popularność terminu “roślinne” i wartość w odchodzeniu od promocji produktów jako „wegańskich”. Z racji zaproponowanych ankietowanym aż sześciu różnych nazw produktowych, dobrym pomysłem byłoby zbadanie odbioru określeń „wegański” i „roślinny” w zestawieniu 1 do 1. Zdecydowanym faworytem badania zostały „domowe klopsy roślinne” – 36,2% respondentów uznało, że najchętniej spróbowaliby tak nazwanego produktu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.