Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Niedziela handlowa już 26 czerwca. Sklepy wyślą klientom sms-y przypominające

W tym roku jedna wypadała w styczniu, dwie w kwietniu. Po jednej będzie w czerwcu i sierpniu, a na koniec znowu dwie w grudniu. Przy takim rozkładzie niedziel handlowych wiele osób zwyczajnie o nich zapomina. Dlatego duże sieci, jak i mniejsze sklepy, które są w te dni otwarte, coraz częściej przypominają o tym na własną rękę, wykorzystując wiadomości tekstowe.
Reklama

26 czerwca przypada niedziela handlowa. Jak ewoluowały przepisy?

Wprowadzony w marcu 2018 zakaz handlu w niedzielę początkowo obowiązywał raz na dwa tygodnie, potem handlowa była ostatnia niedziela w miesiącu i dodatkowo przed świętami. Obecnie jest to już tylko siedem niedziel w roku. Jeszcze większe zamieszanie powstało, kiedy coraz więcej sieci handlowych zaczęło wykorzystywać lukę w przepisach i otwierać się w niedzielę, formalnie jako placówki pocztowe. Praktykę tą ukrócono w lutym 2022, choć część sklepów zaczęła funkcjonować w niedziele jako sklepy samoobsługowe lub zaprasza po odbiór zakupów internetowych.

- W ostatnich latach przekonaliśmy się, że gdy pojawiają się trudności z przekazaniem ważnej informacji, SMS okazuje się bardzo skuteczny. Tak było w przypadku alertów RCB, informujących o zagrożeniach szybciej niż zdążyliśmy sprawdzić prognozę pogody czy powiadomień o terminie szczepienia, przychodzących automatycznie na dobę przed wizytą. W sytuacji, kiedy mało kto pamięta, że w najbliższą niedzielę można zrobić zakupy, sklepy nie poprzestają na umieszczeniu informacji na drzwiach wejściowych, tylko szukają sprawdzonego kanału komunikacji, by zaprosić klientów na zakupy - mówi Maja Wiśniewska, Marketing Manager SMSAPI.

Dlaczego sklepy biorą komunikację na siebie?

Opinie wobec niedzielnego zakazu handlu od początku były podzielone. Według badania UCE Research z września ubiegłego roku, 55 proc. Polaków chciało jego zniesienia, a 35 proc. było przeciwnego zdania. Wątpliwości nie mają za to właściciele sklepów. Analizy przeprowadzone w pierwszych latach funkcjonowania regulacji przez banki i sieci handlowe wskazywały, że zamknięcie sklepów w ostatni dzień tygodnia oznacza spadek ich miesięcznych obrotów o ok. 1 proc. - dla wielu menedżerów to pieniądz, po który warto się schylić, dlatego tym chętniej przypominają o zbliżających się niedzielach handlowych.

- SMS-y są świetnym wyborem do szybkiej i prostej informacji o ofercie, która dzieje się tu i teraz i nie ma długiego czasu trwania. Wybierając SMS jako kanał komunikacji z naszym klientem, mamy pewność, że trafi on przede wszystkim natychmiast do odbiorcy, a sformułowana w jasny i krótki sposób oferta promocyjna nie zostanie odebrana jako nachalny komunikat – ocenia Anna Flis z COO ExpertSender.

Na wygranej pozycji są sklepy lub sieci handlowe, które wcześniej zadbały o doświadczenie zakupowe klientów, oferując im udział w programach lojalnościowych. W ramach zbierania przez nich punktów czy kuponów rabatowych zazwyczaj pozyskują dane takie jak e-mail czy numer telefonu wraz ze zgodą na przesyłanie tymi kanałami informacji handlowych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum