Niektóre sklepy wykorzystają moment remanentu na zmianę stawek VAT

Autor: Gazeta Wyborcza 31 grudnia 2010 09:30

W sylwestrową noc dojdzie do największej zmiany w podatku VAT od czasu jego wprowadzenia w lipcu 1993 roku. W kasach i drukarkach fiskalnych trzeba przestawić stawkę z 22 na 23 proc. lub z 3 na 5 proc. - czytamy w Gazecie Wyborczej.

 

W przypadku sklepów spożywczych nie tylko zmienia się stawka, ale również klasyfikacje towarów obłożonych dotychczas podatkiem 7-procentowym. Od niektórych trzeba będzie teraz odprowadzić wyższą, 8-procentową stawkę, od innych niższą - 5-procentową.

Sklepy sieci PSS Zgoda 2 stycznia zaczną pracować według nowych stawek. Nie zmienią jednak cen tych towarów, które już leżą na półkach. Nowe wyższe ceny pojawią wraz z dostawą świeżego towaru.

W Auchan kasy fiskalne zostaną przestawione zgodnie z harmonogramem 1 stycznia, 2 stycznia sklepy działają normalnie. Większość sklepów przestawi kasy fiskalne dopiero 4 stycznia, przy okazji remanentu.
Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6416
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    11,18

  • Śr

    8,76

  • Min

    7,19

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.