PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Nielsen: 40 proc. kiełbasy paczkowanej sprzedaje się od maja do sierpnia

Autor: dlahandlu.pl 26 kwietnia 2018 13:42

Majówka to bez czas wzrostu sprzedaży paczkowanych kiełbas tradycyjnych. Sprzedaż tego segmentu zaczyna rosnąć już w kwietniu, notując największe sprzedaże w okresie maj-sierpień. Na te cztery miesiące przypada ponad 40% rocznej sprzedaży – komentuje Monika Dyrda, Client Director z Nielsen Polska.

Kiełbaski bardzo lubimy konsumować wraz z sałatką, dlatego nie dziwi fakt, że w maju następuje również wzrost sprzedaży sosów sałatkowych w torebkach. Dodatkowo przepadamy wprost za dressingami. Silne wzrosty sprzedaży wartościowej dressingów notowane są na początku sezonu grillowego. Kategoria sprzedaje się głównie w sklepach wielkoformatowych. Ponadto w okresie sezonowego wzrostu sprzedaży (kwiecień-czerwiec) obserwujemy wzrost znaczenia dyskontów w tej kategorii – dodaje Agnieszka Panufnik z Nielsen.

W okresie od maja do września na rynku dostępne są sery camembert przeznaczone do grillowania.
W ostatnim okresie sezonu grillowego (maj-wrzesień 2017) produkty tego typu sprzedały się w liczbie 1,1 miliona opakowań (z wykluczeniem marek własnych sieci detalicznych), co oznacza 7% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2016 roku – wyjaśnia Marta Wieczorek z Nielsen. Mówiąc o grillu nie można zapominać o przyprawach, które nadają wyjątkowego smaku serwowanym potrawom. – W maju możemy zaobserwować wyraźny wzrost sprzedaży dla segmentu przypraw grillowych (wraz z marynatami), który utrzymuje się aż do końca sierpnia. W tym okresie sprzedaje się około 70% całej rocznej sprzedaży wartościowej tych przypraw – zaznacza Katarzyna Parkot z Nielsen.

Ciepły maj i zakupy na zapas przed drugim długim weekendem (31 maja wypada w Boże Ciało) mogą przyczynić się do wzrostów sprzedaży piwa w maju 2018 w porównaniu do roku ubiegłego. Czy w maju możemy spodziewać się szczególnych trendów, dotyczących złotego trunku? – Polacy coraz częściej kupują piwa bezalkoholowe (do zawartości alkoholu 0,5%) oraz piwa pszeniczne. W 2017 r. wydaliśmy w sklepach detalicznych o 3,4 mln PLN więcej na piwa bezalkoholowe i o 3,8 mln PLN na pszeniczne niż w roku 2016 – wyjaśnia Bartłomiej Skorupa, konsultant w Nielsenie. Piwo, jako kategoria sezonowa najwyższą sprzedaż notuje w miesiącach wakacyjnych. Zaś maj jest czwartym miesiącem pod względem sprzedaży piwa w Polsce.

Maj oraz czerwiec to okres, w którym najczęściej rozpoczyna się letni wzrost sprzedaży wody mineralnej, napoi gazowanych, herbat mrożonych czy napoi izotonicznych i energetyzujących. Sezonowe wzrosty sprzedaży tych kategorii są silnie zależne od pogody i średniej temperatury. Maj 2017 to trzeci pod względem wartości sprzedaży miesiąc w całym roku w kategorii soki, nektary, napoje. Wyższe sprzedaże notują tylko miesiące świąteczne – okres wielkanocny i Świąt Bożego Narodzenia – podkreśla Dominika Biszczanik z Nielsen.

Największy wzrost czasu spędzonego przed telewizorem występuje wśród dzieci w wieku 13-15 lat (+27%). Nastolatki podczas majówki siedzą średnio prawie 2,5 godziny dziennie przed odbiornikiem. Grupa +65 odnotowuje najmniejszy wzrost w okresie weekendu majowego – wynosi on jedynie 1%. Wynika to z faktu, że osoby w tym wieku generalnie spędzają dużo, bo średnio 6 godzin i 19 minut dziennie przed TV – komentuje Aleksandra Boczkowska, konsultantka z Nielsen.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7877
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,49

  • Śr

    4,61

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.