PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Nielsen: Handel patrzy na osoby starsze stereotypowo

Autor: dlahandlu.pl 23 maja 2018 10:32

Osoby w wieku 55-70 lat postrzegani są jako nieciekawa i przewidywalna grupa konsumentów, która jedyne, co robi, to z gazetką w ręku szuka promocji, najlepiej w dniu, kiedy jest dzień seniora w hipermarkecie. A czy rzeczywiście tak jest? Czy może stereotypy przyćmiły nam obraz i wartość dojrzałego konsumenta - analizuje Małgorzata Głos – Client Business Partner z agencji badawczej Nielsen.

Baby boomers to osoby w pełni świadome swoich nawyków konsumenckich, bo w momencie, kiedy na polskim rynku zachodziły największe zmiany (okres wprowadzenia gospodarki wolnorynkowej), oni mieli po 35-45 lat, byli więc wystarczająco dojrzali, aby nie ulegać magii reklamy i kolorowej komunikacji, która z dnia na dzień odmieniła sklepy. Starali się podejmować swoje decyzje zakupowe w sposób racjonalny i robią to do dziś. Jest to pokolenie, które chętniej niż przeciętny shopper zapłaci więcej za produkty wysokiej jakości (deklaruje tak 59% baby boomers), a kiedy dojrzały shopper kupuje marki własne, też zdecydowanie częściej wybiera te droższe. Co więcej, dla 55% dojrzałych konsumentów, kupowanie zdrowych produktów jest bardzo istotne i przyznają się do tego zdecydowanie częściej niż pozostałe grupy wiekowe.

Dojrzałość baby boomersów przejawia się również w podejściu do promocji – chętnie z nich korzystają podczas zakupów w sklepie, ale tylko nieliczni baby boomers poniosą wysiłek, by biegać pomiędzy sklepami w poszukiwaniu promocji – deklaruje tak tylko 14% z nich. Baby boomers nie są również miłośnikami dyskontów – to 35% najmłodszych konsumentów deklaruje, że dyskont jest ich ulubionym sklepem, a baby boomers przyznają się do tego zdecydowanie rzadziej. Zapewne rzutują na to niezbyt dobre wspomnienia z początku rozwoju kanału dyskontów w Polsce, gdzie sprzedaż odbywała się z palet, a głównym narzędziem była niska cena.

Czego więc jeśli nie promocji i niskich cen oczekują starsi konsumenci? Kiedy stoją przed wyborem sklepu, na pierwszym miejscu jest tzw. shopper experience – zakupy muszą sprawiać im przyjemność, a organizacja sklepu i ekspozycja produktów musi wpisywać się w ich potrzeby. Wąskie alejki i chaos komunikacyjny nie przypadną im do gustu. Co więcej, pamiętajmy, że większość baby boomers jest już na emeryturze, a część na pewno cierpi na syndrom opuszczonego gniazda – ludzie ci potrzebują kontaktu z drugą osobą – część z nich zaspokaja tę potrzebę przez rozmowę z obsługą sklepu. Baby boomers to pokolenie, które potrafi zadbać o swoje potrzeby. Aktywnie szuka wygody w robieniu zakupów, 43% z nich deklaruje, że jeśli w okolicy otwiera się nowy sklep, to chętnie do niego wejdą, żeby sprawdzić, czy jest to placówka właśnie dla nich.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7604

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.