PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Nielsen: Koronawirus zmodyfikuje trendy na rynku spożywczym

Autor: EK, dlahandlu.pl 3 kwietnia 2020 16:15

Nielsen: Koronawirus zmodyfikuje trendy na rynku spożywczym fot. Nielsen

Wybory konsumentów na rynku spożywczym dominowały dotychczas trendy prozdrowotne. Klienci chcieli jeść coraz zdrowiej, kupować żywność bio i eko. Na skutek wybuchu epidemii koronawirusa ważniejsza dla klientów stała się sterylność i higiena produktów. A nad zrównoważony rozwój producentów klienci przedkładają ich odpowiedzialność społeczną - zauważył Konrad Wacławik z Nielsen w czasie webinarium na temat wpływu Covid19 na zachowania konsumentów.

Dotychczas zrównoważony rozwój utożsamiano z walką z plastikiem, zmniejszanie śladu węglowego, zużycia wody. Teraz te wartości przesłania wspieranie działań na rzecz szpitali, lekarzy czy utrzymania miejsc pracy.

Drugim motorem rozwoju rynku był trend convenience rozumiany jako wygoda zakupów, na wyciągnięcie ręki, w pobliżu, w opakowaniu na wynos. Teraz słowo to oznacza - zakupy e-commerce, bez kontaktu z kurierem, płatność online lub bezstykową, możliwość odebrania przesyłki w punkcie click&collect oraz sprzedaż produktów w wielopaku, by nie musieć wracać do sklepu wiele razy.

W najtrudniejszej sytuacji może być sektor żywności premium, gdyż konsumenci kryzysowi szukają raczej satysfakcji ekonomicznej w miejsce dotychczasowej gratyfikacji z zaspakajania potrzeby luksusu.

Zmiany te zdaniem analityka potrwają dłużej niż okres 1-2 miesięcy samoizolacji i będą kształtować rynek poepidemicznej, kryzysowej sytuacji gospodarczej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6369
Ilość aktualnych ofert: 475954

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,79

  • Śr

    1,67

  • Min

    1,57

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.